سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توقف استراتژی مایکروسافت در تولید تبلت سرفیس

با توجه به سالم بودن بازار تبلت سرفیس که توانست 1.1 میلیارد دلار برای این شرکت سود آوری داشته باشد اما مایکروسافت بنا به دلایلی جلوی توید این تبلت را گرفت.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ مایکروسافت دقیقا اعلام نکرده که چه تعداد تبلت سرفیس فروخته است. اما به ازای هر ۳ تبلت سرفیس نسل سوم، یک تبلت سرفیس ۲ فروخته شده است. بنابراین عجیب نیست که مایکروسافت ساخت سرفیس ۲ را متوقف کرده تا تمرکز بهتری روی سرفیس پرو ۳ داشته باشد.



موضوع دیگری که مایکروسافت به آن اشاره نکرده، توقف توسعه Windows RT است. Windows RT که برای پردازنده های ARM یا پردازنده های موبایلی طراحی شده بود، برای اولین بار با Surface RT معرفی شد. در نسل دوم سرفیس ها نیز همچنان Windows RT وجود داشت اما در نسل سوم مایکروسافت تصمیم گرفت تبلت های تحت این سیستم عامل را دیگر تولید نکند. اکنون نیز با اعلام خبر نیامدن Windows 10 برای دستگاه های Surface RT و Surface 2 این شایعه تایید شد که پروژه Windows RT شکست خورده است.

Windows RT در حقیقت قادر به اجرای اپلیکیشن های ویندوز عادی نبود و باید اپلیکیشن ها برای این سیستم عامل بهینه سازی می شدند. اصلی ترین دلیل شکست این پروژه را می توان توسعه دهندگان نرم افزار دانست. آنها به دلیل نبود بازاری سالم برای اپلیکیشن هایشان در Widnows RT، توسعه نرم افزار برای این پلتفرم را متوقف کردند. در نتیجه کاربران کمتری به سراغ Windows RT رفتند و مایکروسافت مجبور به توقف پروژه آن شد.

گزارش از: احسان کاظمی

برچسب ها: دریچه ، مایکروسافت ، تبلت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.