سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم اقتصادی:

مدیریت جهادی نقش کلیدی در رسیدن به اقتصاد مقاومتی دارد

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم اقتصادی گفت: مدیریت جهادی نقش کلیدی در رسیدن به اقتصاد مقاومتی دارد. سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی نیازمند اصلاحات بنیادی است و حتی در برخی موارد نیازمند جراحی‌های بزرگ بر پیکره و کالبد اقتصاد است که با درک شرایط، عزمی جزم لازم دارد.

"وحید شقاقی"در گفتگو با خبرنگار احزاب و تشکلهای باشگاه خبرنگاران،  با اشاره به نقش رسانه‌های جمعی در فرهنگ‌سازی عمومی و ایجاد عزم ملی برای تحقق اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: یکی از نهادها یا مولفه‌هایی که می‌تواند در تحقق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی نقش حائز اهمیتی داشته باشد، رسانه‌های جمعی است.

وی تصریح کرد: در واقع تبیین ضرورت این سیاست‌ها در بین آحاد مردم و مسئولان برعهده رسانه‌های جمعی است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم اقتصادی با بیان اینکه اگر رسانه‌ها عملکرد خوبی در این حوزه نداشته باشند، برداشت مردم، مسئولان و حتی روابط آنها سلیقه‌ای می‌شود، اظهار داشت: قطعا بدون فرهنگ‌سازی و ایجاد اقنا در بین مردم و مسئولان امکان پیش برد سیاست‌ها و عملیاتی کردن آنها و اتخاذ اصلاحات ساختاری در تحقق اقتصاد مقاومتی میسر نخواهد شد.

وی افزود: در راستای عملیاتی شدن این مهم باید پیوست فرهنگی و آموزشی تنظیم شود و رسانه‌های جمعی نقش خود را در گفتمان‌سازی و فرهنگ‌سازی بین آحاد مردم و مسئولان به درستی اجرا کنند.

شقاقی مخاطب‌سازی و اجماع‌سازی رسانه‌ای را در خنثی‌سازی مخاطرات و کنترل تهدیدات اقتصاد ملی موثر دانست و عنوان کرد: رسانه‌های جمعی باید وضعیت پیش رو در اقتصاد ایران و همچنین مخاطراتی که اقتصاد ایران را آسیب پذیر نموده و آن را تهدید می‌کند مورد بررسی و کنترل قرار دهند.

وی افزود: باید این موضوع به صورت مشخص برای همگان تبیین شود تا مردم و مسئولان با نگرش درست نسبت به وضعیت پیش رو و مخاطرات درونی و بین المللی سبک زندگی و سیاست‌گذاری خود را تطبیق دهند و در جهت همسان‌سازی شرایط گام بردارند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم اقتصادی ادامه داد: دست اندرکاران رسانه ای باید بدانند که فرهنگ سازی در این زمینه برعهده رسانه‌های جمعی است و آنها نقش مهم و حائز اهمیتی در کنترل تهدیدات بر روی اقتصاد ملی دارند و باید با فضاسازی مناسب در جامعه، اقتصاد مقاومتی را میان مردم رواج داده و نهادینه کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که کاربست معنویت، سرمایه مذهبی و سرمایه اجتماعی در پیاده سازی و تحقق اقتصاد مقاومتی چیست؟ گفت: بدون عزم و اجماع ملی و بدون سرمایه اجتماعی اصلاحات ساختاری و مقابله با تهدیدات درونی و بیرونی، مقدور نیست.

شقاقی افزود: از این منظر تقویت سرمایه اجتماعی برای پیشبرد اهداف سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی نقش حیاتی دارد.

وی ادامه داد: اجرای صحیح برنامه‌هایی درباره کاربست معنویت، اجماع سازی سرمایه‌های معنوی و سرمایه‌های اجتماعی الزامی است تا به اهداف پیش بینی شده در زمینه پیشبرد اقتصادی برسیم و بحران اقتصادی را از ایران دور کنیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم اقتصادی به نقش مردم با پیشینه قوی معنویت و اتحاد ملی که بارها در صحنه های گوناگون آن را نمایش داده اند اشاره کرد و گفت: اگر مردم درست هدایت و راهنمایی شوند بهترین‌ها را خلق می‌کنند و به نحوی شایسته از نظام و رهبری پشتیبانی می‌کنند.

وی در پایان با اشاره به نقش مدیریت جهادی در پیاده سازی و اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، خاطرنشان کرد: مدیریت جهادی نقش کلیدی در رسیدن به اقتصاد مقاومتی دارد. سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی نیازمند اصلاحات بنیادی است و حتی در برخی موارد نیازمند جراحی‌های بزرگ بر پیکره و کالبد اقتصاد است که  با درک شرایط، عزمی جزم لازم دارد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.