سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار مطرح کرد:

پوشش ریسک و افزایش بازدهی با تنوع در پورتفوی سرمایه‌گذاران

فطانت گفت:ایجاد تنوع در پورتفوی سرمایه‌گذاران موجب پوشش ریسک و افزایش بازدهی می‌شود که این موضوع همواره مورد مطالبه بوده که در نتیجه آن اقدام امروز بورس کالا دارایی‌های فیزیکی نیز امکان حضور در پورتفوی سرمایه‌گذاران را پیدا کرده که به اطمینان خاطر آنها کمک می‌کنند و از طرفی دیگر ریسک سرمایه‌گذاری را نیز کاهش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، محمد فطانت رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در مراسم رونمایی از سامانه معاملات برخط بازار مشتقه بورس کالای ایران در خصوص مزیت‌های راه‌اندازی این معاملات گفت: این معاملات همواره مورد تقاضای فعالان بازار است و می‌تواند نیازهای مربوط به معاملات را تا حد بسیار زیادی مرتفع کند.

وی ادامه داد: ایجاد تنوع در پورتفوی سرمایه‌گذاران موجب پوشش ریسک و افزایش بازدهی می‌شود که این موضوع همواره مورد مطالبه بوده که در نتیجه آن اقدام امروز بورس کالا دارایی‌های فیزیکی نیز امکان حضور در پورتفوی سرمایه‌گذاران را پیدا کرده که به اطمینان خاطر آنها کمک می‌کنند و از طرفی دیگر ریسک سرمایه‌گذاری را نیز کاهش می‌دهد.

وی با اشاره به  ویژگی‌های پرتفوی سرمایه‌گذاران اظهار داشت: یکی از دارایی‌های فیزیکی در حین پرتفوی سرمایه‌گذاران می‌توانداطمینان مناسبی را برای سرمایه‌گذاران در برابر دارایی های فیزیکی مانند سکه وضعیت خاصی برخوردار  باشد برای اینکه پرتفویی مناسب باشد باید متنوع بوده و تا حد ممکن از همبستگی و ارتباط بین اقلام پرتفوی و از جهت حرکت هماهنگ باشد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار تصریح کرد: اقدامی که در مجمع بورس کالا صورت گرفته پاسخی برای بورس است و از یک طرف تقاضای دیگری را از سازمان بورس مطرح می‌کند که سبد یا صندوق مشترک سکه هم به عنوان یک خروجی جدید به بازار سرمایه اضافه شود.

وی در این باره افزود: علاوه بر معاملات اتی،معاملات نقدی سکه ی طلا راه اندازی شود.

فطانت در توضیح موارد استفاده این بازار مشتقه یادآور شد: با راه‌اندازی این بازار و معرفی آن همه مردم می‌توانند در معاملات خود از آن استفاده کرده و در مقابل هم باید از این معاملات مراقبت صورت گیرد.

رئیس سازمان بورس اوراق بهادار در خصوص تأثیرپذیری بازارهای جانبی گفت: بازارهای جانبی از علامت‌های بازار سکه تأثیر می‌پذیرد و این تأثیر پذیری باید با نظارت کامل صورت گیرد تا نگرانی‌های گذشته را به حداقل ممکن برسانیم.

وی در خصوص کلیت بازار آتی بیان کرد: بر ای  اینکه  کلیت بازار آتی شکل بگیرد و ادامه پیدا کند باید پیگیری‌ها و نظارت‌های لازم در این مورد انجام شود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.