سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با کمک تلفن های هوشمند؛

تشخیص "HIV" و سفلیس تنها در 15 دقیقه

نسل حاضر تلفن های هوشمند همان کامپیوتر های شخصی هستند در ابعادی کوچکتر، در یک نمونه ی بی نظیر از کابردهای این ابزار های هوشمند تشخیص دو بیماری خطرناک "HIV" و سفلیس است.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ نسل حاضر تلفن های هوشمند همان کامپیوتر های شخصی هستند در ابعادی کوچکتر، کامپیوتر هایی که نه فقط برای برقرای تمای و یا ارسال پیام بلکه می تواند ابزاری برای نجات جان انسانها شود.

از یک کامپیوتر می توان برای اجرای بازی های گرافیکی، تایپ، وبگردی و یا پخش فیلم استفاده کرد و یا در کنار تمام اینها با کمکی ذوق کامپیوتر شخصی مان را تبدیل به بیمارستانی همراه کنیم، این موضوع بستگی به نوع نگاه ما و نوع درخواست ما از ابزار های هوشمند اطرافمان دارد، تلفن های هوشمند نیز استثنا نیستند، ظهور تلفن های هوشمند نه فقط برای سرگرم کردن کاربران بلکه با هدفی بزرگتری یعنی کوچک سازی کامپیوتر ها ابداع شدند، در یک نمونه ی بی نظیر از کابردهای این ابزار های هوشمند تشخیص دو بیماری خطرناک "HIV" و سفلیس است.

فرض کنید به بیابان و یا نقطه ای دورافتاه رفته اید، شما به بیمارستان و درمانگاهی مجهز دسترسی ندارید، همه ی اینها در شرایطی است که نگران آلوده شدن به یکی از دو بیماری "HIV" و سفلیس نیز هستید، در صورت اطمینان از بیماریتان قطعا از سفر بازخواهید گشت و در غیر اینصورت به سفر خود ادامه می دهید، کاربردی ترین ابزار در دست شما است، تلفن هوشمندتان می تواند بیمارستانی سیار است.



این موضوع برای محققان بارها اتفاق افتاده و برای کاهش هزینه ها این گجت همراه را ابداع کردند، این ابزار پس از گرفتن نمونه از شما طی 15 دقیقه تشخیص می دهد شما به یکی از این دو بیماری مبتلا هستید یا خیر، در واقع می توان این گجت را آزمایشگاهی متصل به تلفن همراه شما به حساب آورد.


برچسب ها: دریچه ، خبر ، hiv ، سفلیس ، تلفن هوشمند
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۵:۵۰ ۲۰ بهمن ۱۳۹۳
کووووو؟؟؟؟؟
Meysam
۱۲:۵۱ ۲۰ بهمن ۱۳۹۳
ﻫﻴﭻ ﭼﻴﺰ ﻣﺸﺨﺺ ﻧﻴﺴﺖ