سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خبرنگاران افتخاری

گزارش شاهد عینی حادثه بهمن در دربند سر

در گزارش های مردمی ارسالی به باشگاه خبرنگاران گفته های یک شاهد عینی قابل توجه است.

گروه ورزش باشگاه خبرنگاران ؛ علیرضا از تهران:من به همراه چند تن از دوستان آن روز از ابتداى روز در پيست اسكى دربند سر حضور داشتم. جاى تعجب براى شخص خود من اين است كه مسىولين پيست دربندسر چگونه حاضر شدند در چنين روزى ( پس از بارش برف و شرايط قبلى روزهاى پيشين كه فضا را مستعد ريزش بهمن كرده بود ) خط جديد تله كابين را فعال كنند.

 اين بزرگ ترين خطا و سهل انگارى مسىولين دربندسر بود. اما چرا آن سه نفر وارد محدوده خارج از پيست شدند؟ در ابتداى روز پيست كوب دربندسر در جاده به هنگام كوبيدن مسير اسكى بازان درست بالاتر از محل وقوع بهمن اصلى كه جان آن جوان را گرفت دچار بهمن گرفتگى شد و به همين علت از كار افتاد.

بنابراين ماشين پيست كوب تمام مسير جاده را مسدود كرده بود و ما و ساير اسكى بازان مجبور شديم براى ادامه مسير از زير ماشين پيست كوب حركت كنيم كه در واقع همان دره اى بود كه بهمن در آن ريزش كرد. من به دليل شناخت سطحى از محل دوباره سعى كردم پس از عبور به سختى از ماشين پيست كوب به قول اسكى بازان خود را بالا بكشم تا وارد آن دره نشوم اما اين اتفاق براى آن سه نفر افتاد چون نمى دانستند نبايد از كنار ماشين پيست كوب كه جاده و تنها مسير امن را بسته بود پايين نروند.

 خطاى دوم و اصلى مسىولين پيست دربندسر اين بود كه افراد را به ادامه مسير در جاده هدايت نكردند و هـيچ اطلاعى به افرادى كه از كنار پيست كوب مسدود كنننده جاده به اسكى بازان ندادند كه وارد آن دره و شيب بسيار خطرناك نشوند.

 در واقع علت اصلى ورود آن سه نفو انسداد مسير اصلى توسط پيست كوب دچار بهمن بود و آن سه نفر مجبور شده بودند وارد آن منطقه شوند. به نظر من سخنان شهردار شمشك دربندسر و همين طور آقاى ساوه شمشكى كه ابراز كرده آنها براى ماجراجويي به آن منطقه وارد شدند مشتى ياوه و فقط جهت باز كردن مسىوليت خطيري است كه بر اثر اهمال كارى و عدم رعايت موازين ابتدايي در پيست هاى اكى متوجه افراد اسكى باز است. صميمانه از اعماق قلبم براى آمرزش روح آن جوان و صبر و شكيبايى براى خانواده او دعا مى كنم.

اطلاعات فوق از نظرات خوانندگان اخبار باشگاه خبرنگاران می باشد و انتشار آن دلیل بر تایید گفته های وی نمی باشد.

برچسب ها: اسکی ، ایران ، بهمن ، برف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.