سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قائم مقام ریاست دانشگاه آزاد در حوزه پزشکی خبر داد:

اسفند ماه زمان فراخوان دانشگاه آزاد در خصوص جذب هیئت علمی

لاریجانی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با وزارت بهداشت در خصوص برگزاری دوره‌های فوق تخصص و دکتری رشته پزشکی توسط این دانشگاه توافق کرده است.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، باقر لاریجانی، قائم مقام ریاست دانشگاه آزاد در حوزه پزشکی در مراسم افتتاح و رونمایی از دست آوردهای جدید حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد گفت: امروز دانشگاه آزاد اسلامی حدود ۹۰ واحد دانشگاهی در حوزه پزشکی دارد که آموزش ۱ تا ۱۰ رشته پزشکی را انجام می‌دهد بالطبع در این مجموعه تعداد زیادی اعضای هیئت علمی با ۶۱ هزار دانشجو وجود دارد که این تعداد در بیش از ۵۱۰ واحد دانشگاهی مشغول به آموزش و تحصیل هستند. 

وی افزود: در حوزه پژوهش پزشکی و خدمات سلامت با کمک تیم پزشکی کارهایی انجام شد در این حوزه دانش ما یک دانش جدید و ترجمه دانش غربی نیست در دانشگاه آزاد اسلامی کتاب میراث مکتوب علوم و فنون در ۲۵ جلد نوشته شده است از این میان ۶، ۷ جلد به حوزه پزشکی اختصاص دارد. 

قائم مقام دانشگاه آزاد در حوزه پزشکی با اشاره به توافق این دانشگاه با وزارت بهداشت اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی با وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی توافق کرده است که دوره‌های فوق تخصص و دکتری رشته‌های پزشکی با همکاری واحدهای تهران این دانشگاه به طور مشترک برگزار شود. 

لاریجانی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی تنها در زمینه داروسازی و دندانپزشکی رشد کرده است و در حوزه‌های تخصصی و فوق تخصص سایر رشته‌ها پیشرفتی نداشته است، همچنین در شورای گسترش پزشکی راه اندازی ۱۵ رشته تخصصی، ۷۳ رشته کار‌شناسی ارشد، ۲۱۳ رشته کار‌شناسی و ۶ رشته کاردانی در دانشگاه آزاد اسلامی به تصویب رسیده است. 

وی تصریح کرد: وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، طراحی آزمون جامع انترنی را توسط دانشگاه آزاد بهترین آزمون عنوان کرده است، همچنین این دانشگاه در روزهای اخیر مذاکراتی با دانشگاه باشکند ترکیه داشته است در طی این مذاکرات دانشگاه ترکیه با دانشکده دندانپزشکی این دانشگاه مرتبط می‌شود. 

قائم مقام ریاست دانشگاه آزاد در حوزه پزشکی در خصوص جذب هیئت علمی عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی ۸۰۰ متقاضی جدید برای عضویت در هیئت علمی این دانشگاه دارد فراخوان جدید دانشگاه آزاد در این باره در اسفند ماه ارائه می‌گردد همچنین امروز ۵۰ مرکز تحقیقاتی به وسیله واحدهای مختلف این دانشگاه راه اندازی می‌شود. 




انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.