سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صبح فردا با حضور شهردار تهران؛

بزرگ‌ترین پروژه زیست محیطی تولید برق از پسماندهای شهری افتتاح می شود

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به دهه فجر و سی ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، گفت: نخستین نیروگاه زباله سوز و بزرگ ترین پروژه زیست محیطی تولید برق از پسماندهای شهری فردا(20 بهمن ماه ) با حضور شهردار تهران افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، مجتبی عبداللهی معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه نیروگاه زباله سوزمجتمع آرادکوه با ظرفیت ورودی 200 تن زباله توانائی تولید 3 مگاوات ساعت برق را دارا است،اظهارکرد: در این سامانه، برق تولید شده بر اساس خط انتقال برق ساخته شده به شبکه برق سراسری کشور متصل خواهد شد وحدود 33000 مترمکعب خاکبرداری، 9000 مترمکعب بتن‌ریزی، 2000 تن آهن آلات و آرماتور و در زمینی به وسعت تقریبی سه هکتار و 8500 متر بنا جهت احداث این نیروگاه بکار گرفته شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به مشخصات این پروژه گفت: این نیروگاه شامل پیت زباله،ساختمان اداری، ساختمان تجهیزات، تصفیه خانه، دودکش و غیره است.

وی با اشاره به فرآیند تولید برق این نیروگاه،افزود : پسماند پس از ورود به پیت ورودی زباله،وارد کوره می شود تا در دمای 800 الی 1200 درجه سانتیگراد سوزانده شود،سپس این حرارت به بویلرها منتقل و تبدیل به بخار آب شده و این بخار به سمت توربین ها و ژنراتور جهت تولید برق هدایت می شود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.