سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درمان سوختگی؛

درمان سوختگی در اردبیل

پور فرضی رییس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: با راه اندازی بیمارستان ترومای اردبیل بیماری ناشی از سوختگی در اردبیل درمان می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ متاسفانه در سال های گذشته استان اردبیل با جمعیت بیش از یک میلیون نفر فاقد بیمارستان سوختگی بود و این امر مردم منطقه را با مشکل عدیده ای روبرو کرده بود و بیماران ناشی از سوختگی باهزینه بالا جهت درمان به استان های همجوار می رفتند.

امروزه آمار ناشی از سوختگی مخصوصا در نزدیکی ایام عید در کشور افزایش یافته است و درمان سوختگی نیازمند تجهیزات نوین بزشکی و پزشکان متخصص وبیمارستانهای ویژه است که استان اردبیل نیازمبرمی به بیمارستان سوختگی دارد.

بیمارستان سوختگی ترومای اردبیل که بیش از شانزده میلیارد تومان برای آن هزینه شده است قرار است در سال آینده به بهره برداری برسد که یک گام مهم در عرصه سلامت در استان به حساب می آید

اضافه شدن 380تخت به بیمارستان های استان

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به یک هزار و 720تخت بیمارستان خصوصی و دولتی در اردبیل گفت:تا بایان امسال بیمارستان 150تختخوابی ترومای اردبیل بیمارستان 120تختخوابی پارس آباد وبیمارستان 32 تختخوابی کوثر به بهره برداری می رسد که با احداث این بیمارستان ها تحول عظیمی در حوزه سلامت وخدمات رسانی درمانی وپزشکی در اردبیل رخ خواهد داد.

در سالهای گذشته مناطق محروم استان فاقد بیمارستان بود که با اقدامات دولت هم اکنون در مناطق محروم بیمارستانهای مجهز جهت ارایه خدمات پزشکی و درمانی به مردم راه اندازی شده است .

خدمات رسانی بهداشتی ودرمانی در مناطق روستایی

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به راه اندازی خانه بهداشت در اکثر روستاهای استان گفت: با مستقر شدن اکیب پزشکی در خانه های بهداشت روستاها خدمات بهداشتی ودرمانی به اهالی روستا ها قوت بیشتری به خود گرفته است.

متاسفانه در سالهای گذشته به دلیل نبود خانه بهداشت درمناطق محروم روستاییان مجبور بودند باصرف هزینه های بالا جهت درمان به شهر بروند که این امر در فصل زمستان مشکلات بسیاری را برای روستاییان به همراه داشت

یکی از دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی ایجاد بیمارستانها در شهر های وایجاد خانه بهداشت درمناطق محروم و روستاهاست که یک گام بزرگ در حوزه سلامت وخدمات رسانی پزشکی ودرمان محسوب می شود.

انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.