سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضیاءالدینی به باشگاه خبرنگاران خبر داد:

توزیع ویتامین D در مدارس 12استان کشور/ عرضه ماهیانه 4قرص آهن در بین دانش آموزان

مدیر کل دفتر سلامت و امور تندرستی وزارت آموزش و پرورش گفت: برای نخستین بار ویتامینDدر مدارس 12استان کشور در حال توزیع است.

 حسن ضیاءالدینی مدیر کل دفتر سلامت و امور تندرستی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به توزیع ویتامین D و قرص آهن در مدارس سراسر کشور اظهار کرد: قرص آهن و ویتامین Dبا همکاری وزارت بهداشت در حدود 60درصد از مدارس کشور توزیع می‌شود.

وی در ادامه افزود: توزیع ویتامین D برای نخستین بار در 12استان کشور در حال انجام است و دانش آموزان ماهیانه یک قرص را دریافت می‌کنند.

مدیر کل دفتر سلامت و امور تندرستی وزارت آموزش و پرورش گفت: قرص آهن یاری نیز بر اساس برنامه هفته‌ای یک بار در میان دانش آموزان توزیع می‌شود.
 
 ضیاءالدینی در خصوص ممنوعیت کالباس، نوشابه و سوسیس در بوفه های مدارس گفت: مدیریت اجرایی بوفه‌ها به سازمان دانش آموزی و نظارت بر بوفه‌ها به دفتر سلامت و آموزش و پرورش واگذار شده است.

وی ادامه داد: الگوی تغذیه مجاز را برای نخستین بار در مدارس کشور انجام می‌دهیم که بر اساس آن دانش آموزان از ممنوعیت برخی اقلام خوراکی و آسیبی که به جسم آن‌ها می‌ رساند آگاهی می‌یابند.
 
مدیر کل دفتر سلامت و امور تندرستی وزارت آموزش و پرورش در پایان از ممنوعیت سوسیس، کالباس و نوشابه در بیشتر مدارس کشور خبر داد و افزود: حدود 88هزار مدرسه در این مدت مورد بازدید  قرار گرفتند که تنها 2درصد از مدارس این سه اقلام خوراکی را عرضه می‌کردند که با پیگیری‌های انجام شده مشکل این مدارس نیز بر طرف شد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.