سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشاور رییس جمهور :

احداث بندر کاسپین اوج فعالیت های منطقه آزاد انزلی است

مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تاکید کرد: اوج فعالیت های انزلی در احداث بندر کاسپین است و با اتصال راه آهن سراسری به این بندر در آینده نزدیک هویت اصلی زیرساخت های حمل و نقل در این منطقه شکل می گیرد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از فرینا، اکبر ترکان در بازدید از امکانات و پروژه های عمرانی منطقه آزاد انزلی گفت: مناطق آزاد سر پل فعالیت های اقتصادی، تجاری و صنعتی با همسایگان هستند و منطقه آزاد انزلی به واسطه همسایگی با کشورهای آسیای میانه نقش موثری را در مبادلات تجاری ایران و کشورهای حاشیه خزر ایفا می کند و توسعه مناطق آزاد با همین استراتژی یعنی کار با همسایگان اتفاق می افتد.

ترکان با اشاره به ایجاد مناطق آزاد جدید در کشور گفت: مناطقی مانند جاسک، بوشهر و اینچه برون با موافقت رییس جمهور بعد از تصویب مجلس شورای اسلامی به منطقه آزاد تبدیل خواهد شد و مناطقی مانند سیستان و بانه و مریوان هم در دست بررسی و مطالعه برای منطقه آزاد شدن است.

وی هم چنین تاکید کرد: با ابتکار سازمان منطقه آزاد انزلی در خصوص برگزاری اجلاس اتاق های بازرگانی کشورهای حاشیه دریای خزر، این منطقه نقش خود را در ارتباط با این کشورها بهتر ایفا خواهد کرد.

 مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در سفر به منطقه آزاد انزلي از پروژه هاي عمراني،امکانات و ظرفیت های اين منطقه بازديد كرد.

بازديد مشاور رییس جمهور از منطقه آزاد انزلی به گزارش فرینا، اکبر ترکان را در این سفر مشاورین و معاونین دبیرخانه شورا همراهی می کنند.

دبيرشورايعالي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي در اين سفر از واحدهای صنعتی، پروژه تقاطع غیر همسطح، موج شکن های غربی و شرقی مجتمع بندری کاسپین، پست جدید برق منطقه، پروژه های عمرانی شهری، اراضی محدوده جدید منطقه و پارک ملی بوجاق، پلاژ آقایان و بانوان، ساختمان اداری، مجتمع ورزشی ساحلی، مرکز همایش ها و نمایشگاه های منطقه، واحد صنعتی کشتی سازی و مجموعه سرمایه گذاری عظام بازديد كرد. 

مشاور رییس جمهور هم چنین در نشست شورای معاونین دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور و مدیران ستادی منطقه آزاد انزلی به منظور بررسی گزارش عملکرد 9 ماهه این سازمان حضور مي يابد.

بعد از مناطق آزاد ماکو، ارس و قشم؛ انزلی چهارمین مقصد اکبر ترکان مشاور رییس جمهور و هیات همراهش برای بررسی فعالیت های این مناطق است. /

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.