سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ربیعی در جمع خبرنگاران مطرح کرد:

پوشش حمایتی از 200 هزار زن سرپرست خانوار/ افزایش تعاونی‌های زنان در شهرهای کوچک و روستایی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افزایش تعاونی های زنان بویژه در شهرهای کوچک و روستایی خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه امضای تفاهم‌نامه وزارت کار و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری که امروز شنبه در مجموعه تلاش امضا شد در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش اشتغال زنان در بخش‌های خدماتی اظهار کرد: ما در دولت پیشنهاد دادیم که هم‌افزایی میان دستگاه ها را باید افزایش دهیم و برای افزایش هم‌افزایی در حوزه های مختلف 6 ماه مطالعه می‌کنیم چرا که این یک اصل است تا بتوانیم تحول ایجاد کنیم.

ربیعی گفت: بر همین اساس تفاهم‌نامه ای را با میراث فرهنگی و جهاد کشاورزی برای توسعه مشاغل زنان روستایی به امضا رساندیم که بر اساس آن 7 میلیارد تومان برای اشتغال زنان در حوزه‌های  قالیبافی و صنایع دستی اختصاص داده شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: این تفاهم‌نامه نوعی برنامه‌ریزی میان بخشی برای استفاده از ظرفیت‌های مختلف و ایجاد افزایش اشتغال زنان است.

وی با تاکید بر اینکه مطالبات زیادی در حوزه زنان وجود دارد، تصریح کرد: بر اساس مبانی انقلاب و تاکیدات مقام معظم رهبری(مدضلله) این آمادگی را داریم که کاری کنیم که زنان با مشکلات در جامعه مواجه نشوند.

ربیعی با اشاره به اینکه بزرگترین عرصه اجتماعی و سیاسی جنگ است تاکید کرد: در هیچ جای دنیا به جز ایران زنان در عرصه  جنگ حضور نداشتند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه در این تفاهم‌نامه بحث توانمند سازی زنان در فرآیند برنامه ششم توسعه کشور را مورد بحث قرار دادیم، ادامه داد: همچنین افزایش تعاونی های زنان به ویژه در شهرهای کوچک و روستایی مورد بررسی قرار گرفت که از منابع بانک توسعه و تعاون در همین زمینه استفاده خواهیم کرد.

وی همچنین به آموزش زنان در مناطق محروم و مرزی اشاره کرد و گفت: سازمان فنی و حرفه‌ای این آموزش‌ها را انجام خواهد داد و هدف از این آموزشها افزایش توانمندی‌ زنان در مرزها است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه افزود: در حال حاضر شاهد افزایش اشتغال زنان در بخشهای خدماتی هستیم همچنین در بخش کشاورزی، غیر صنعتی زنان حضور چشمگیر دارند.


ربیعی با اشاره به اینکه حقوق زنان در محل‌های کار رعایت نمی‌شود گفت: متاسفانه زنان با دستمزد کم استخدام می‌شوند که ما باید با آن مقابله کنیم.

وی ادامه داد: اشتغال زنان در عرصه‌های صنعتی و حقوق آنان از دیگر مباحثی بود که در این تفاهم‌نامه در خصوص آن صحبت شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی  با اشاره به اینکه بخشی از تفاهم نامه در خصوص زنان بی  سرپرست و بد سرپرست بود بیان کرد: درحال حاضر بیش از 200 هزار زن بی‌سرپرست را تحت پوشش حمایتی قرار داده‌ایم.

ربیعی همچنین یاد آور شد: همچنین مراکز مشاوره در محیط‌های صنعتی که به زنان در حوزه طلاق خدمات ارائه می‌دهند راه‌اندازی شده است.

وی در پایان با اشاره به اینکه باید از ظرفیت‌ مشاوره زنان در وزارتخانه ها استفاده کنیم گفت: این امر باید در جهت تکمیل مبانی رفتار سازمانی و افزایش کرامت زنان مراجعه کننده صورت گیرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: زنان ، مشاغل ، معاونت ، قالیبافی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.