سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دیدار کری و وزرای خارجه کشورهای حوزه خليج فارس در مونیخ/ ابراز نگرانی وزرای خارجه در خصوص نفوذ ایران در یمن

وزیر خارجه آمریکا به مدت یک و نیم ساعت با وزرای خارجه کشورهای حوزه خلیج فارس، مسئله نیاز به مداخله شورای امنیت در یمن را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی العربیه، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا با وزرای خارجه کشورهای حوزه خلیج فارس مسئله نیاز به مداخله شورای امنیت در یمن را مورد بررسی قرار داد. 

يک مسوول آمريکايی خاطر نشان کرد در اين ديدار وزراي خارجه کشورهای شورای همکاری خليج فارس در خصوص نفوذ ايران در يمن ابراز نگرانی کردند. آن ها از جامعه جهانی خواستند از طريق سازمان ملل متحد و ديگر نهادهای بين المللی موضعی قوی تر در قبال بحران يمن اتخاذ کنند.
یک مقام بلند پایه آمریکایی این موضوع را بعد از نشست کری با رهبران شورای همکاری خلیج فارس مطرح کرد. 

این مقام آمریکایی بعد از نشست کار‌شناسان دفاعی در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ جنوب آلمان در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوالی در خصوص موضع واشنگتن درباره تصمیم انصار الله برای انحلال پارلمان یمن و تشکیل شورای ریاست جمهوری گفت: «ما با این اقدامات موافق نیستیم و آن‌ها را تایید نمی‌کنیم.» 
 
این مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، خاطر نشان کرد اوضاع در یمن به شدت نگران کننده است و شرکت کنندگان در نشست جان کری و رهبران شورای همکاری خلیج فارس موضع قاطعانه جامعه بین الملل را خواستار شدند. 

جان کری با اشاره به خطر منطقه‌ای خلا سیاسی در یمن از شرکای آمریکا در شورای همکاری خلیج فارس خواست ارتباط با نیروهای سیاسی یمنی را تقویت کنند. 

اما این مقام وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد واشنگتن هنوز درباره شیوه برخورد با تحولات یمن تصمیمی نگرفته است. 

آمریکا انتظار دارد عربستان سعودی که در حل و فصل این بحران نقش کلیدی دارد «از نفوذ خود در منطقه استفاده و از یمن حمایت مالی کند.» 

جان کری به مدت یک و نیم ساعت با وزرای امور خارجه و مقامات بحرین، عمان، قطر و امارات عربی متحده و معاون وزیر امور خارجه عربستان گفتگو کرد.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.