سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دیلی تلگراف نوشت؛

سخنرانی "نتانیاهو" در کنگره توهین به رئیس‌جمهور آمریکا خواهد بود

روزنامه دیلی تلگراف نوشت: شش نفر از نه کنسول اسرائیل در آمریکا درمورد پیامدهای سخنرانی بنیامین نتانیاهو در کنگره هشدار داده‌اند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ روزنامه دیلی تلگراف نوشت: شش نفر از نه کنسول اسرائیل در آمریکا درمورد پیامدهای سخنرانی بنیامین نتانیاهو در کنگره هشدار داده‌اند.

این روزنامه انگلیسی در پایگاه اینترنتی خود و در گزارشی به قلم اینا لازاروا افزود: فشارها بر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در حال افزایش است تا درمورد سخنرانی ماه آینده خود در کنگره آمریکا تجدید نظر و آن را لغو کند. 

به گزارش روزنامه هاآرتص، شش تن از کنسول های اسرائیل در آمریکای شمالی هم در مورد آثار کوتاه مدت و بلند مدت این سخنرانی بر روابط آمریکا و اسرائیل ابراز نگرانی کرده‌اند. 

یک مقام ارشد اسرائیلی در این زمینه گفت پیام مشترک گزارش همه کنسول ها این بوده است که دوستان اسرائیل در آمریکا معتقدند سخنرانی نتانیاهو در کنگره اشتباه بزرگی است که احتمالا به روابط آمریکا و اسرائیل آسیب جدی می‌رساند. 

قرار است نتانیاهو در سوم مارس یعنی دقیقا دو هفته پیش از انتخابات اسرائیل در کنگره آمریکا سخنرانی کند. دولت آمریکا و برخی دیگر از مقامات از این سخنرانی به شدت انتقاد کرده و آن را توهین به رئیس جمهور آمریکا توصیف کرده‌اند. 


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.