سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرخی:

مشکلات والیبال ساحلی یکی، دو تا نیست/تداوم استفاده از بهره هوشی ساحلی بازان منوط به حضور مربی حرفه‌ایست

پرویز فرخی عضو اسبق تیم ملی والیبال ساحلی کشورمان از دنیای بازیگری استعفا داد و در پی قرار گرفتن در جرگه مربیان ساحلی باز است.

پرویز فرخی عضو اسبق تیم ملی والیبال ساحلی کشورمان در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: مشکلات والیبال ساحلی بسیار زیاد است با یکی دو مورد گفتن حل نمی‌شود در حال حاضر مهمترین معضل این رشته نبود حامی مالی قدرتمند است اگر کمی دقیقتر به نام تیم‌های حاضر در مسابقات لیگ نگاه کنیم متوجه می‌شویم که از میان تیم‌های حاضر در لیگ برتر سالنی فقط 2 الی 3 تیم در ساحلی هم تیم‌داری می‌کنند.  
 
وی تصریح کرد: والیبال ساحلی برای رشد نیاز به حضور چند باشگاه معتبر و حرفه‌ای به منظور حمایت از ساحلی بازان دارد علاوه بر این مسئله ما با مشکل پخش تلویزیونی هم مواجه هستیم البته خوشبختانه این مسئله با همکاری فدراسیون در حال برطرف شدن است.  
 
عضو اسبق تیم ملی والیبال ساحلی کشورمان در ادامه یادآور شد: 15 سال پیش وقتی می‌خواستیم در مسابقات کیش شرکت کنیم حامیان مالی و مسئولان آن به دنبال بازیکنان بودند ولی حال می‌بینیم که یک بازیکن به جای تمرین حرفه‌ای باید دنبال پیدا کردن حامی مالی هم باشد.  
 
وی در خصوص راه افتادن مسابقات لیگ والیبال ساحلی اظهار داشت: در گذشته ساحلی بازان 6 ماه سال به طور کامل بیکار بودند و وقتی هوا بهتر می‌شد در مسابقات آن هم فقط در شهرهای شمالی شرکت می‌کنند ولی خوشبختانه در حال حاضر مسئولان کمیته ساحلی طبق برنامه‌ریزی و تقسیم بندی جغرافیایی که انجام داده‌اند اقدام به برگزاری مسابقات لیگ در فصل سرما و در شهرهای جنوبی کشور که از آب و هوای مطلوبی برخوردار است کرده‌اند.  
 
فرخی سطح فنی کار ساحلی بازان ملی پوش ایران را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: ساحلی بازان ایرانی از پتانسیل بالایی برخورداند برخی از آن‌ها فن‌هایی را در طول مسابقات و تمرینات اجرا می‌کنند که حتی در تورهای جهانی هم کمتر دیده می‌شود، این حرکات ملی پوشان و ساحلی بازان تداومی ندارد چون مربی خوب و صاحب نامی در کنار آن‌ها نیست و تمامی کارهای آن‌ها به خاطر هوش بالایشان است.  
 
وی خاطر نشان کرد: می‌خواهم فعالیتم در والیبال ساحلی را در بخش مربیگری دنبال کنم تاکنون در یک دوره مربیگری که مدرس آن از آلمان آمده بود شرکت کردم حال به دنبال حضور در کلاس‌های سطح بالاتر و بین‌المللی هستم.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.