به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران معرفی این خودروی مسابقه ای در این کانال ورزشی که بیش از ١۶٠ میلیون بیننده دارد ایده جالبی از طرف سرپرست تیم فروش و مارکتینگ کمپانی نی سان در آمریکا بوده است.
خودروی نی سان به نام GT-R LM Nismo نام گرفت که به گفته سرپرست تیم سوشی میاتونی مدیر تیم نیسمو نی سان ، با این خودرو به لمانز برگشته اند تا قهرمان شوند چرا که آخرین رکورد نی سان در لمانز رتبه سومی اش می باشد.
خودروی فوق جهت شرکت در بالاترین کلاس سری لمانز یعنی کلاس LMP1 آماده شده است اما تفاوت هایی نسبت به سه خودرو رقیب یعنی آیودی ، تویوتا و پورشه دارد آنهم اینکه این خودرو موتور جلو می باشد.
موتور مورد استفاده شده بر روی این خودرو یک موتور V6 سه لیتری تویین توربوشارژ می باشد که قادر به تولید ۵۵٠ اسب بخار نیرو می باشد البته نی سان ازموتورهای برقی همانند خودروهای فرمول یک سود خواهد برد که به احتمال قوی سیستم ERS یا بازیافت انرژی که از طریق ترمزگیری و چرخش توربو شارژ می شود استفاده خواهد نمود.
گفته می شود به احتمال زیاد نیروی موتورهای برقی ٧٠٠ اسب بخار می باشند که گویا به محور عقبی منتقل می یابد، البته نیروی موتورهای برقی فقط در زمان شتاب گیری به کمک راننده خواهد آمد و وظیفه اصلی همچنان روی دوش موتور بنزینی قرار دارد.
اما قدرت ١٢۵٠ اسب بخار بصورت ترکیبی در کنار وزن ٨٨٠ کیلوگرمی قطعا هیجان انگیز و قابل تامل خواهد بود خصوصا زمانی که بدانید نصف وزن خودرو بخاطر وزن مجموعه موتورها خوهد بود.
با نگاهی به استایل ظاهری خودرو پی به اختلاف های فراوانی در زمینه طراحی اش با رقیبان خواهید برد، اول اینکه موتور جلو بودن خودرو موجب وجود یک کاپوت کشیده در خودرو گردیده است و به گفته نی سان بیشتر وزن خودرو برای هندلینگ بهتر بر روی محور جلویی می باشد.
کمپانی نی سان قرار است از ابتدای این فصل یعنی در ١٢ اپریل از مسابقات سیلورستون وارد رقابت های لمانز شود و همچنین طبق گفته آنها این خودرو در بلژیک و امریکا و خاورمیانه ایفای نقش خواهد کرد.
نی سان تائید کرد که یکی از راننده های آنها مارک ژنه راننده اسپانیایی که قهرمان لمانز با تیم پژو در سال ٢٠٠٩ و راننده فراری می باشد.