سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبيرکل ناتو: روسيه باضميمه کردن کريمه به خاک خود قانون بين‌الملل را نقض کرد

دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی مدعی شد روسیه با ملحق کردن شبه جزیره کریمه به خاک خود قانون بین الملل را نقض کرده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر،  دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ( ناتو) پنجشنبه  مدعی شد روسیه با ملحق کردن شبه جزیره کریمه به خاک خود قانون بین الملل را نقض کرده است. 

"ینس استولتنبرگ "در کنفرانس خبری در بروکسل افزود در ارتباط با تقویت دفاع مشترک و تقویت «نیروی واکنش » و « نیروی نوک پیکان» در تلاشیم از خودمان دفاع کنیم.

وی افزود:  این پاسخی به آنچیزی است که شاهد آن بوده ایم و با وظایف بین المللی ما مطابقت دارد. این کاری است که ما در پاسخ به اقدامات خصمانه روسیه انجام می دهیم. روسیه قانون بین الملل را نقض و شبه جزیره کریمه را به خاک خود ملحق کرد. من تأکید می کنم ما این کار را انجام می دهیم تا  نیروهای ما در جهان با تغییرات همگام شوند. 

وی افزود: ما شاهد تهدیدات و چالش‌هایی در شرق هستیم اما ما باید با چالشهایی که در جنوب نیز وجود دارد همگام شویم. نیروهای نوک پیکان و نیروهای واکنش در ناتو، پاسخی به چالش‌هایی است که در شرق و جنوب روی می دهد. من هفته آینده در مونیخ نشستهای زیادی خواهم داشت و با "جو بایدن" معاون رئیس جمهور آمریکا و "پترو پوروشنکو" رئیس جمهور اوکراین و "سرگئی لاوروف" وزیر خارجه روسیه و دیگر مقامات دیدار خواهم داشت. دیدارم با وزیر خارجه روسیه در چارچوب روابط سیاسی است که با مسکو داریم . ماه آوریل گذشته پس از بحران جزیره کریمه  تصمیم گرفتیم ناتو همه همکاریهایش را با روسیه به حال تعلیق درآورد اما فرصتهای ارتباط سیاسی را حفظ کردیم و دیدار با لاوروف نیز در چارچوب همین گزینه صورت می گیرد یعنی حفظ فرصت سیاسی با روسیه است. من و وزیر خارجه روسیه در کنفرانس مونیخ شرکت خواهیم کرد.

دبیر کل ناتو تصریح کرد:" روسیه مسئول نقض قانون بین الملل و مسئول نقض حاکمیت اوکراین و تمامیت ارضی این کشور است. این وضع به متزلزل شدن ثبات در اوکراین منجر شده است. ما از روسیه می خواهیم دست از حمایت از جدایی طلبان بردارد و به توافقنامه های مینسک احترام بگذارد و از نفوذش در بین جدایی طلبان برای اجرای توافقنامه آتش بس استفاده کند."


انتهای پیام/
برچسب ها: ناتو ، روسیه ، کریمه ، اوکراین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.