سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کنگره آمريکا با پروژه نفتی آمریکا- کانادا موافقت می‌کند

جمهوری خواهان آمریکا اعلام کردند کنگره به زودی موافقت خود را با پروژه خط لوله نفتی «کی استون ایکس ال» موافقت می‌کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، جمهوری خواهان آمریکا اعلام کردند کنگره به زودی موافقت خود را با پروژه اختلاف برانگیز خط لوله نفتی «کی استون ایکس ال» که آمریکا و کانادا را به یکدیگر متصل می‌کند، موافقت می‌کند. 

 «کوین مک کارتی»، رئیس اکثریت جمهوری خواهان کنگره آمریکا، اعلام کرد کنگره ظرف چند روز آینده موافقت نهایی خود را با پروژه کیستون ایکس ال اعلام خواهد کرد. 

وی تصریح کرد این طرح که پنجشنبه هفته پیش سنای آمریکا تغییراتی جزیی در آن ایجاد کرد، ابتدا در مجلس نمایندگان که جمهوری خواهان اکثریت آن را در اختیار دارند، به رای گذاشته خواهد شد. اما این احتمال وجود دارد که باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، تهدیدهای قبلی خود را درباره این پروژه به اجرا گذارد و آن را وتو کند. 

بی‌اثر گذاشتن وتو رئیس جمهور تنها از طریق رای گیریهای مجدد این طرح در مجلس نمایندگان سنای آمریکا امکان پذیر خواهد بود. 

قرار است خط لوله نفت «کیستون ایکس ال» نفت خام تولیدی غرب کانادا را به پالایشگاههای آمریکا در خلیج مکزیک منتقل کند. 

 پروژه احداث این خط لوله انتقال نفت که برای اجرایی شدن به توافق دولت آمریکا نیاز دارد از پنج سال پیش مسکوت مانده است. 

 در این پروژه خط لوله‌ای به طول یک هزار و هشتصد و نود و هفت کیلومتر میان البرتا و نبراسکا احداث خواهد شد. این خط لوله در نبراسکا به خط لوله دیگری متصل خواهد شد که نفت کانادا را به پالایشگاههای خلیج مکزیک در جنوب آمریکا منتقل خواهد کرد. 

این طرح فرامرزی که اولین بار شش سال پیش ارائه شد به تدریج به یکی از موضوعات اختلاف برانگیز میان جمهوری خواهان و دموکرات‌های آمریکا تبدیل شده است. جمهوری خواهان در دفاع از این پروژه بر نتایج اقتصادی بالقوه آن برای آمریکا تاکید می‌کنند اما دموکرات‌های و احزاب سبز نگران پیامدهای زیست محیطی آن هستند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.