سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دشمنان به دنبال ایجاد مهد تروریست در "افغانستان" هستند

مدیرکل اتباع امور خارجه استان کرمان گفت: دشمن هدفی جز ایجاد مهد تروریست، مواد مخدر، فعالیت داعش، ناامنی و بی نظمی در منطقه افغانستان ندارد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، حمید شمس الدینی پیش از ظهر چهارشنبه در همایش و مسابقه افغان شناسی در محل تالار شهید نشاط بهزیستی کرمان گفت: اگر امروز جهادگران در سوریه و عراق و حزب الله لبنان با دشمن می جنگند همه این حرکت ها برخاسته از پیام رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران امام خمینی (ره) است.

وی ادامه داد: اگر مجاهدان و مبارزان در دره پنج شیر جنگیدند و جان خود را تقدیم اسلام، انسانیت و شرافت کردند این امر نیز برخاسته از دم مسیحایی امام خمینی(ره) بود.

شمس الدینی با توجه به اینکه افغانستان مهد پرورش فرهیختگان بسیاری بوده است، افزود: چرا امروز باید شاهد این باشیم که افغانستان مهد تروریست، ناامنی، القاعده، داعش و ... باشد.

مردم افغانستان از انقلاب ایران درس بگیرند

مدیرکل اتباع امور خارجه استان کرمان با اشاره به اینکه نسل دوم و نسل سوم افغان ها در کشور ما حضور دارند، گفت: چرا باید دانش آموز افغانی بگوید من سرزمین خود را ندیده ام و با سرزمین خود بیگانه ام چرا؟ مگر نه این است که در سال ۵۷ ظلم، فقر در ایران موج می زد؛ اما بزرگان ما می دانند همان ملت پشت رهبری ایستاد و دیگر رنگ، مذهب و نژاد برایشان ملاک نبود و مردم افغانستان باید از این انقلاب درس بگیرند.

شمس الدینی گفت: در دهه فجر ناقوس کلیساها هم به صدا در می آید و این یعنی انقلاب ما هر چند منشاء و برنامه هایش اسلامی است اما انسانیت مهم ترین هدف انقلاب بوده است که آن را به منصه ظهور برساند.

تعدد مذهب و قومیت در افغانستان کنار گذاشته شود

وی با بیان اینکه در جنگ هشت ساله کردها، بلوچ ها، عرب ها، ترکمن ها و سایر نژاد ها دخیل بودند، افزود: همه یک صدا اسلام و ایران را می شناختند و امروز این تعدد مذهب و قومیت و زبان و لهجه باید در افغانستان محو شود و افغانستان را باید بسازید و مطمئن باشید که برای ایران نیز موجب افتخار خواهد بود چرا که یکی از همسایگان این کشور است.

مدیرکل اتباع امور خارجه استان کرمان با اشاره به اینکه ملت ایران به عنوان کشوری مهمان نواز همراه با حفظ ملیت و اسلامیت افغانستان در کنار مردمش بوده است و همیشه نیز خواهد بود ابراز داشت: اما آنچه که امروز تعیین کننده است ساختن افغانستان و حضور مردم در کشورشان است.

شمس الدینی یادآور شد: هدف از برگزاری این همایش این است که دانش آموزان افغان باید بدانند که افغانستان کجاست و چه فرهنگی و نیازمندی هایی دارد.

وی با بیان اینکه دو هزار شهید از شهدای افغانستان در کنار شهدای ایران سرافرازانه جنگیدند، گفت: فعالیت تیپ ابوذر در زمان جنگ در کنار ملت ایران به معنای این بود که افغانستان جدای از ایران نیست.

دشمنان به دنبال ایجاد مرکز ناامنی در افغانستان هستند

شمس الدینی همچنین با اشاره به اینکه دشمن هدفی جز ایجاد مهد تروریست، مواد مخدر، داعش، ناامنی و بی نظمی در منطقه  افغانستان ندارد اظهار داشت: باید بدانیم تک تک ما در برابر ملت افغانستان و جهان مسئول هستیم و ملت افغانستان ملتی فرهنگ پرور و مجاهدپرور است که باید همه دست به دست هم دهیم تا افغانستان را آباد کنیم و تنها اگر ما بخواهیم می توانیم و اگر نخواهیم هرگز نمی توانیم.

مدیرکل اتباع امور خارجه استان کرمان در پایان گفت: گریز از مملکت و خاک و ریشه هیچ زمانی نتیجه ای در بر نداشته و نخواهد داشت همانطور که امام راحل (ره) در سال ۴۲ فرمودند «سربازان ما در گهواره ها هستند»؛ سربازانی که افغانستان را خواهند ساخت نیز هم اکنون در گهواره هستند و بگذارید مقابل افغانستان روسیاه نباشیم و بگذارید در آینده تاریخ و انسانیت و بشریت از تک تک ما ملت افغاستان در کنار ایران با نام نیک یاد کند که قطعا چنین خواهد بود.

/انتهای پیام

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.