سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرهادی در جلسه شورای اداری شهرستان تهران خبر داد:

تاسیس شرکت توسعه عمران تهران/ آغاز پذیره نویسی در بانک توسعه تعاون

فرماندار تهران گفت: شرکت تعاونی توسعه عمران از طرح‌های جدیدی است که در شهرستان به منظور توسعه عمران با سهام‌داری مردم ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، عیسی فرهادی فرماندار تهران در جلسه شورای اداری شهرستان  تهران که عصر امروز چهارشنبه در فرمانداری تهران برگزار شد با بیان اینکه شرکت تعاونی توسعه عمران از طرح‌های جدید و سود ده است، اظهار کرد: شرکت تعاونی توسعه عمران در سال 1389 با 15ماده قانونی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح شد و شورای نگهبان آن را تایید کرد و  مجوز تاسیس شرکت از 6 ماه پیش صادر شده و پذیره نویسی سهام آن نیز از طریق بانک توسعه تعاون ‌آغاز شده است.

وی با تاکید براینکه حداقل عضویت قانونی این شرکت 41هزار نفر است، افزود: البته منع قانونی برای عضویت طرح در آن وجود ندارد و در ابتدا با  عضویت 50هزار پذیره نویس کار خود را آغاز می‌کند تا امتیازات بسیار خوبی در قانون برای آن پیش بینی شده است که طرح‌های عمرانی با طرح تشریفات به این شرکت واگذار می‌شود و البته سهام دار اصلی آن مردم هستند.

فرماندار تهران در خصوص مطرح  کردن طرح در شورای اداری تهران تصریح کرد: علت مطرح شدن این طرح در شورای اداری استان عضو گیری از نهادهای دولتی است که انتظار داریم در هر اداره اطلاع رسانی برای همکاری در این تعاونی انجام شود و در پذیره نویسی این طرح ‌آغاز شده و تا عید نوروز نیز بخش اعظمی از پذیره نویسی‌ها به اتمام می‌رسد.

فرهادی در خصوص جزئیات شرکت تعاونی  توسعه عمران گفت: سهم ‌آورده هر فرد هزار تومان است  که حداقل سهم برای هر فرد 90 و حداکثر آن 22هزار و 500سهم است که ارزش تقریبی آن به 22میلیون و 500هزار تومان می‌‌رسد و مردم با مراجعه به بانک توسعه تعاون می‌توانند در طرح عظیم توسعه عمران شهرستان که واگذاری بخش های دولتی به این تعاونی نیز با سود دهی بسیار بالا انجام ‌می‌گیرد شرکت کنند. 

بنابر این گزارش ماده‌های قانونی آن برای عضویت بدین شرح است:

که در سال 89 در مجلس شورای اسلامی مطرح شده بود در 15بهمن همان سال به تایید شورای نگهبان رسید و در اواخر سال 91 اساس نامه آن تایید و برای اجرا ابلاغ شد که این تعاونی به منظور تسریع در رشد شهرستان و هدایت منابع مردمی به سمت مطلوب و صحیح است و مردم نیز می‌توانند در طرح‌های عمرانی شهر مشارکت داشته باشند و بر اساس ماده یک این  قانون: از 8درصد سود در بخش غیر دولتی به 15درصد در بخش دولتی می ‌رسیم.

ماده دو قانون: به شرایط عضو گیری می‌پردازد که افراد حقیقی متولد و ساکن و شاغل تهران می‌توانند در تعاونی  عضو شوند که حداقل سهم هر فرد 90 سهم به ارزش تقریبی 1000تومان و حداکثر آن 22هزار و 500سهم به ارزش 22میلیون و 500هزار تومان برای هر فرد است که محدودیت عرضه در تعاونی وجود ندارد اما محدودیت میزان سهام در این طرح وجود دارد.
ماده سه قانون: به استمرار عضویت اشاره می‌کند که اگر محل سکونت فرد تغییر کرد مانعی در عضویت او ایجاد نمی‌شود و می‌تواند همچنان عضو شرکت باقی بماند.
ماده چهار قانون: در پایان سال مالی عملکرد شرکت مورد بررسی قرار می‌گیرد و به اطلاع عموم می‌رسد که در این زمینه نظر کارشناسان نیز اتخاذ می‌شود و مدیران را مکلف می‌کند سهم تعاونی به میزان کافی عرضه شود تا میزان سهام تامین شود.
ماده پنج قانون: سازمان‌های وابسته دولتی نیز بدون تشریفات و بعد از بررسی در کمیسیون در دولت قابل واگذاری در این طرح هستند.
ماده شش قانون: شرکت تعاونی از طریق پرداخت حقوق نهادهای  وابسته می‌تواند بافت‌های فرسوده شهری را تملک کند.
ماده هفت قانون: شرکت تعاونی توسعه عمران تنها شرکت خصوصی است که تایید صلاحیت مدیران آن توسط نیروی انتظامی، دادگستری و اداره اطلاعات شهرستان بررسی‌ می‌شود.
ماده هشت قانون: این شرکت می‌تواند به عنوان شرکت مادر تخصصی عمل کند و شرکت‌های سرمایه گذاری را تشکیل دهد.
ماده نه قانون: استخدام غیر عضو در تعاونی مجاز نیست و با ید بر اساس آیین نامه استخدامی باشد و علاقمندان می‌توانند با در دست داشتن کارت ملی، شناسنامه و یک قطعه عکس با مراجعه به بانک توسعه  تعاون در این طرح عظیم شرکت کنند.
 
*مرگ خاموش در راه است/ کاهش نرخ 19درصدی ازدواج
فرماندار تهران در این جلسه به مسئله مهم کاهش جمعیت اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری(مدضلله) در این زمینه هشدارهایی را داده است که باید این امر بیشتر مورد توجه قرار گیرد تا از جانب نسل‌های ‌آینده مورد سرزنش قرار نگیریم.

 وی به کاهش رشد جمعیت دانش آموزی اشاره کرد و گفت: در چند سال گذشته 18میلیون جمعیت دانش آموزی داشتم که متاسفانه در حال حاضر با 75میلیون جمعیت تنها 11میلیون دانش آموز داریم که این یک زنگ خطر است و می‌توان از آن به عنوان مرگ خاموش یاد کرد که بدون جنگ، بیماری و عارضه دیگری شاهد کاهش جمعیت هستیم.

 فرهادی با تاکید بر اینکه سن ازدواج 19درصد کاهش یافته و این عدد بسیار سنگینی است، افزود: در 9 ماهه ابتدای سال شاهد رشد 6درصدی زاد و ولد بوده‌ایم.

*برگزاری راهپیمایی 22بهمن با مشارکت  تمام دستگاه‌ها
فرهادی در ادامه  جلسه و تبریک سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دهه مبارک  فجر گفت: نامگذاری این دهه از سوره مبارکه فجر بسیار ارزشمند است و این انقلاب دو تاییدیه دارد که تاییدیه اول آن انتخابات است و تاییدیه بعدی حضور در راهپیمایی است که در صحت این  انقلاب مهر تایید می‌زند.

وی افزود: سی و ششمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی برای دشمن بسیار هراس ‌آور است  چرا که با مدیریت دقیق رهبر معظم انقلاب اسلامی تمام نقشه‌های شوم دشمنان نقش بر آب شد و دشمن به فکر برنامه‌ریزی‌های اسلام هراسی افتاده است و در صدد بود با اشغال سوریه که یار ای ران در مبارزه با اسرائیل بود ضربه سنگینی به جمهوری انقلابی اسلامی وارد کند اما بازهم نتوانست ضربه‌ای به ایران بزند و در حال حاضر با تشکیل گروه تروریستی داعش با نام و ظاهر اسلامی در صدد گسترش اسلام هراسی در دنیا هستند اما خوشبختانه شاهد شکل گیری حکومت اسلامی در عراق و افغانستان هستیم و بر همین اساس باید منزلت انقلاب اسلامی را پیش از این قدر بدانیم و با حضور شکوهمند در 22بهمن بار دیگر انسجام خود را به دشمن نشان دهیم.

فرماندار تهران با اشاره به همکاری تمام دستگاه‌ها در راهپیمایی 22بهمن اظهار کرد: آتش نشانی، هلال احمر، امداد، نیروی انتظامی در برگزاری هر چه بهتر این مراسم همکاری دارند و پارکینگ مراکز دستگاه‌های اداری اماکن و مساجد برای اقامه نماز آماده‌اند.

*اعلام برنامه‌های زمان بندی دهه مبارک فجر

صباغ رئیس شورای تبلیغات اسلامی در ادامه این جلسه به برنامه‌های پیش بینی شده در این دهه اشاره کرد و گفت: برنامه ریزی‌های جشن سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از 14ابان شروع شده و جلسات متعددی در این زمینه تشکیل شد که اولین مراسم در 12بهمن و در حرم بنیان گذار انقلاب اسلامی برگزار شد و برنامه بعدی در گلزار شهدای بهشت زهرا  پنجشنبه 16بهمن همزمان در 123 گلزار شهدای استان تهران و 18هزار گلزار در سراسر  کشور تحت عنوان مهمانی لاله‌ها برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری نماز جماعت بعد از راهپیمایی 22بهمن تصریح کرد: اقامه نماز جماعت در 15نقطه انجام می‌شود که مدارس، سازمان‌ها، ادارات و ستاد اقامه نماز آ‌مادگی پذیرش نمازگزاران را دارند و هم چنین مکان‌هایی نیز برای گم شدگان در نظر گرفته شده است.

صباغ در ادامه عنوان کرد: مسیرهای راهپیمایی در 10مسیر اصلی و 15مسیر فرعی تعریف شده است که 10مسیر اصلی بدین شرح است.
1-میدان امام خمینی، مسجد امام خمینی
2- میدان ابوذر، مسجد ابوذر  
3-میدان امام هادی، مسجد معلم
4-میدان منیریه، مسجد دارلاسلام
5-میدان هفت تیر، مسجد امام جواد
6-خیابان کارگرشمالی، مسجد حضرت امیر
7-ستارخان، مسجد المهدی
8-میدان توحید، مسجد حضرت ابوالفضل(ع)
9-آیت الله اشرفی اصفهانی، مسجد امام سجاد(ع)
10-فلکه دوم صادقیه، مسجد امام صادق(ع)
و 15مسیر فرعی نیز تحت پوشش مسیر اصلی هستند.

وی به تشکیل گروه بازرسی اشاره کرد و گفت: عصر روز 21 بهمن ماه گروه بازرسی و متشکل از نیروی انتظامی و راهور به بازدید از مسیرها می‌پردازند تا غرفه‌های بدون مجوز فعالیت نداشته باشند و همچنین واحد سیار بهداشت برای کنترل عرضه مواد غذایی با  حضور پزشک آقا و خانم و روان شناس از 7صبح تا 7شب در مسیر راهپیمایی مستقر هستند و هموطنان در صورت  مشاهده هر گونه اقلام غیر بهداشتی می‌توانند با شماره‌های 66016025 و 66023041تماس بگیرند.
 
*افتتاح 122پروژه با اعتبار 582میلیارد تومان در دهه فجر/ کاهش نرخ تورم از 23درصد به 18درصد


فرماندار تهران با اشاره به پروژه‌های قابل بهره برداری در ایام دهه فجر اظهار کرد: در دهه مبارک 122پروژه با اعتبار 582میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد که این پروژه ها در بخش‌های مختلف آبسا، ارتباطات، بهداشت و درمان، تربیت بدنی و گردشگری است.
 
وی به اهمیت محیط زیست اشاره کرد و گفت: محیط زیست متعلق به یک دستگاه نیست و تمام دستگاه‌ها برای ثمر نشستن اهداف محیط زیست باید همکاری داشته باشند و جلسات هفتگی مسئولان و کارشناسان محیط زیست برای بررسی مشکلات این  حوزه تشکیل شود.
 
وی افزود: در حال حاضر  در آب شرب  تهران هیچ مشکلی وجود ندارد و در بخش مواد غذایی نیز با مشکلی رو به رو نیستیم.
 
فرماندار تهران به مشارکت در ساخت صحن مطهر حضرت فاطمه(س) اشاره کرد و گفت: 2میلیارد و 600میلیون تومان برای صحن مطهر حضرت فاطمه(س) در متراژ 218متر در نظر گرفته شده است که 98درصد کار ‌پیش رفته است که البته متولی آن استان  تهران است و مبلغ ساخت این صحن در مجموع 10میلیارد تومان است که 2.5میلیارد آن توسط تهران تامین می‌شود.
 
فرماندار تهران افزود: سال جاری رو به اتمام است اما شاهد اتفاقات بسیاری از جمله سقوط قیمت نفت، تشکیل گروه تروریستی داعش و بحث ثبات قیمت‌ها و سرشماری کشاورزی و توجه اساسی به بیمه سلامت بودیم که خوشبختانه بودجه سال آینده با کمترین وابستگی به قیمت نفت تنظیم شد.

فرهادی با بیان اینکه در بحث  کنترل تورم موفق عمل کرده‌ایم گفت: در بحث کنترل تورم بسیار خوب پیش رفتیم و توانستیم از 23درصد  تورم را 18درصد برسانیم.

فرماندار تهران ادامه داد: در پایان سال به  کارمندان توجه ویژه‌ای داشته باشیم و معوقات ‌آن‌ها را تمام و کمال بپردازیم.

فرهادی در پایان  گفت: سال آینده انتخابات را پیش رو داریم که تمام دستگاه‌های اجرایی در دولت تدبیر و امید باید حضوری فعال برای هر چه بهتر برگزار شدن انتخابات داشته باشند و در این زمینه شفاف عمل کنیم و از تمام مسئولان درخواست کرد تا حضوری شکوهمند در سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی داشته باشند.


انتهای پیام/
برچسب ها: تاسیس ، عمران ، تهران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.