سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سیف در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

مردم محور اصلی و پایه نظام اسلامی هستند/باید الگوهایی را پی‌ریزی کنیم که مردم اساس کار باشند

عضو هیأت علمی دانشگاه امام حسین (ع) گفت: مانی که به آسیبی دچار می شویم، قطعا نقش مردم در آن حوزه‌ها کم رنگ شده‌است، یا می‌توان گفت که افراد خاص یا شرکت‌ها و گروه‌های خاص این‌ها در واقع نمی‌توانند بار مسئولیت نظام اسلامی را به دوش بکشید.

"الله‌مراد سیف"در گفتگو با خبرنگار احزاب و تشکلهای باشگاه خبرنگاران، با اشاره به رمز ماندگاری انقلاب اسلامی نسبت به دیگر انقلاب‌های جهانی گفت: ویژگی اصلی انقلاب ما، گره خوردن انقلاب به مبانی اسلامی و مردم بود.

وی تصریح کرد: مردم محور اصلی و پایه نظام اسلامی هستند، اگر فرمایشات حضرت امام را مرور کنیم، تمام تکیه و توجه امام به مردم و نقش مردم در نظام اسلامی بوده و حتی امروز هم رهبر معظم انقلاب بر همین امر تکیه دارند.

عضو هیأت علمی دانشگاه امام حسین(ع) با بیان اینکه در شکل‌گیری انقلاب و چه در پیروزی آن نقش مردم دارای برجستگی خاصی بود، اظهار داشت: هر جا که ما غفلت کردیم از این نقش، مشکلات و خسارت‌های زیادی را متحمل شدیم، هر جا به این نقش توجه داشتیم پیروزی‌های بزرگی را شاهد بودیم.

وی افزود: در دوران جنگ که فشار اصلی بر دوش مردم بود و نیروهای مسلح در واقع به نوعی سازمان‌دهنده حضور مردم در جنگ بودند، پیشانی جنگ مردم بود، در عصر حاضر هم در اجرا و برنامه‌ریزی توسعه و اجرای برنامه ریزی توسعه و اقتصاد مقاومتی و پیاده سازی اقتصاد مقاومتی حتما باید نقش محوری و ظرفیت اساسی مردم قرار بگیرد.

سیف با بیان اینکه نظام اسلامی باید تمام ظرفیت‌ها را حول مردم سازماندهی کند،عنوان کرد: مردم خودشان عهده‌دار سرنوشت خودشان هستند ولی در این میان لزوم توجه مسئولین نظام در کارهای کشوری به مردم امری مهم تلقی خواهد شد.
 
وی بیان داشت: زمانی که به آسیبی دچار می شویم، قطعا نقش مردم در آن حوزه‌ها کم رنگ شده‌است، یا می‌توان گفت که افراد خاص یا شرکت‌ها و گروه‌های خاص این‌ها در واقع نمی‌توانند بار مسئولیت نظام اسلامی را به دوش بکشید.
 
عضو هیأت علمی دانشگاه امام حسین (ع) در پایان خاطر نشان کرد: ما در واقع باید الگوهایی را پی‌ریزی کنیم که در آن‌ها مردم اساس کار باشند که ان شالله بتوانیم همان حرکت انقلاب را برای برنامه‌های توسعه به کار بریم.

انتهای پیام/
برچسب ها: سیف ، امام حسین ، نظام ، انقلاب ، نقش ، مردم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.