سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بر اساس اسناد به دست آمده جدید؛

دادستان سابق آرژانتين خواستار بازداشت رئيس‌جمهور شده بود

با کشف اسناد قرار بازداشت رئیس جمهور آرژانتین در منزل دادستان سابق آرژانتین، گره دیگری در پرونده آمیا ایجاد شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی، در خانه دادستان سابق آرژانتین که چند هفته پیش جسدش در خانه‌اش پیدا شد، اسنادی به دست آمده که خبرساز شده است. در بررسی‌ها در منزل شخصی «آلبرتو نیسمان»، قرار بازداشت رئیس جمهور آرژانتین کشف شده است. 

این سند ۲۶ صفحه‌ای در سطل زباله خانه وی به دست آمده است.

دادستان سابق آرژانتین به صورت مرموزی جان باخته است. 

وی، «کریستینا فرناندز» رئیس جمهور آرژانتین را متهم کرده بود به جریان لاپوشانی نقش ادعایی مطرح علیه ایران مبنی بر نقش ایران در بمب گذاری سال ۱۹۹۴ مرکز یهودیان آمیا در شهر بوئنس آیرس پایتخت آرژانتین کمک کرده است. 

برخی مقامات دولتی آرژانتین از وجود اسناد دال بر صدور قرار بازداشت رئیس جمهور سخن می‌گویند اما مقامات دیگری، این سخنان را انکار می‌کنند. ظاهرا براساس اسناد یافت شده، دادستان سابق آرژانتین می‌خواست رئیس جمهور و وزیر امورخارجه این کشور آمریکای لاتین را بازداشت کند. به هرحال، این پرونده بسیار مبهم است. مشخص نیست آیا نیسمن خودکشی کرده است یا اینکه افرادی در درون تشکیلات اطلاعاتی آرژانتین یا عناصر ناشناخته دیگر، او را به قتل رسانده‌اند. به هرحال، هنوز تحقیقات در این باره ادامه دارد و این پرونده بسیار پیچیده و مبهم است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.