سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیونگ‌یانگ به واشنگتن در مورد سیاست‌های خصمانه‌اش هشدار داد

کره شمالی ضمن هشدار به آمریکا اعلام کرد دیگر تمایلی به نشستن برسر میز مذاکرات با واشنگتن ندارد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین هوا، کره شمالی روز چهارشنبه با هشدار به آمریکا درمورد اینکه اقدامات واشنگتن علیه پیونگ یانگ با واکنشی قاطعانه‌تر روبرو خواهد شد اعلام کرد دیگر تمایلی به نشستن برسر میز مذاکرات با واشنگتن ندارد. 

کمیسیون دفاع ملی کره شمالی در بیانیه‌ای اعلام کرد اکنون که سیاست خصمانه امپریالیسم آمریکا درقبال کره شمالی هر روز بیرحمانه‌تر می‌شود، ارتش و مردم کره شمالی نیز اقدامات متقابل شدیدتری را در پاسخ به واشنگتن به کار خواهند گرفت. 

کره شمالی آمریکا را به اعمال تحریم‌های جدید علیه پیونگ یانگ برسر حمله سایبری به شرکت سونی پیکچرز و ادامه تمرین‌های نظامی مشترک خود با کره جنوبی متهم کرد. 

کره شمالی همچنین از «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا که اخیرا گفته بود دولت کره شمالی احتمالا فروپاشیده خواهد شد، انتقاد کرد. 

روابط بین آمریکا و کره شمالی اخیرا پس از حمله سایبری به شرکت سونی پیکچرز وخیم‌تر شد. آمریکا کره شمالی را به دست داشتن در این حمله سایبری متهم کرده و به همین علت تحریم‌هایی را علیه پیونگ یانگ اعمال کرده است. 

کره شمالی همچنین تاکید دارد تمرین‌های نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی که سالانه برگزار می‌شود باید متوقف شود. 

پیونگ یانگ معتقد است هدف از این تمرین‌های نظامی مشترک نوعی آمادگی برای حمله به کره شمالی است. 

کمیسیون دفاع ملی کره شمالی همچنین اعلام کرد اگر واشنگتن جنگی متعارف را علیه کره شمالی آغاز کند پیونگ یانگ نیز با نیروهای متعارف پاسخ خواهد داد اما استفاده از سلاح هسته‌ای در چنین جنگی به معنی آغاز یک جنگ هسته‌ای خواهد بود. 

در بیانیه کمیسیون دفاع ملی کره شمالی آمده است اگر آمریکا جنگی سایبری را آغاز کند، کره شمالی نیز با جنگ افزاری مشابه پاسخ خواهد داد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.