سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازداشت مقام سابق نیروی دریایی آمریکا به دلیل فساد گسترده مالی

مقامات آمریکایی یک مقام غیرنظامی سابق نیروی دریایی آمریکا را در چارچوب تحقیق درباره یک پرونده فساد مالی بازداشت کردند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، مقامات آمریکایی روز سه شنبه یک مقام غیرنظامی سابق نیروی دریایی آمریکا را در چارچوب تحقیق درباره یک پرونده فساد مالی گسترده مربوط به دریافت میلیون‌ها دلار رشوه از یک شرکت مالزیایی در مقابل قرارداد تامین تدارکات برای ارتش آمریکا، بازداشت کردند. 

به گفته یک مسئول قضایی آمریکایی، «پل سیمبکنز» ۶۰ ساله در ایالت ویرجینیا در شرق آمریکا بازداشت و متهم شد بین سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۱۲ از شرکت مالزیایی «گلن دیفنس مارین ایگا» (جی دی‌ام ایی) صد‌ها هزار دلار به همراه بلیت پرواز و اقامت در هتل‌های گران قیمت دریافت کرده است تا برنده شدن این شرکت مالزیایی را در قرارداد تامین تدارکات برای نیروی دریایی آمریکا تسهیل کند. 

دادستان کالیفرنیا اعلام کرد سیمبکنز هفتمین فردی است که در ارتباط با این پرونده بازداشت می‌شود. 

 «لورا دافی» دادستان سن دیه گو اعلام کرد با بازداشت پلس سیمبکنز که تا چندی پیش یکی از مقامات غیرنظامی بلندپایه در وزارت دفاع بود، احتمالا یکی از اعضای اصلی این شبکه فساد را بازداشت کرده‌ایم». 

شرکت جی دی‌ام ایی برای کشتی‌های نیروی دریایی آمریکا هنگام توقف در بنادر جنوب شرق آسیا و اقیانوس آرام تدارکات تامین می‌کرد. نیروی دریایی آمریکا در نوامبر ۲۰۱۳ بسیاری از قراردادهای امضا شده با این شرکت به ویژه تامین مواد غذایی و آب و سوخت کشتی‌ها را لغو کرد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.