سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزايش سطح زير کشت گندم در کشور

مجري طرح گندم کشور از افزايش سطح زير کشت گندم نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: اين سطح امسال نسبت به سال 92، شش و دو دهم درصد رشد دارد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران سماعيل اسفندياري ديروز در بازديد از مزارع فريمان و تربت جام در جمع خبرنگاران افزود: امسال شش ميليون و 200 هزار هکتار از اراضي کشاورزي کشور زير کشت گندم قرار گرفت که از اين ميزان دو ميليون و 350 هزار هکتار گندم آبي و سه ميليون و 850 هزار هکتار هم ديم است.
 
مشاور وزير جهاد کشاورزي با اشاره به محدوديت هاي منابع آبي و زمين، گفت: بر اين اساس برنامه اي تهيه و تدوين شده تا با تامين نهاده هاي مورد نياز، پشتيباني هاي لازم از طرح انجام شود و بهمين منظور 325 هزار تن بذر گواهي شده در اختيار کشاورزان قرار گرفت و کشت شد.
 
اسفندياري ادامه داد: در راستاي معرفي ارقام بذور جديد با قابليت توليد مناسب، 121 رقم معرفي و امسال در سطوح اندک به صورت آزمايشي در سطح کشور کشت شد.
 
او همچنين از تامين و توزيع انواع کودهاي اصلي (علاوه بر کودها ميکرو که در بازار به وفور وجود دارد) خبر داد و گفت: استفاده به موقع و به اندازه کافي کود در مزارع گندم مي تواند سبب ارتقا راندمان توليد و بهبود کيفيت محصول شود.
 
مجري طرح گندم کشور ادامه داد: امسال بر خلاف سال هاي قبل که محدوديت انواع کود وجود داشت، انواع کودهاي مورد نياز در استان ها و شهرستان هاي مختلف در دسترس کشاورزان قرار گرفته است.
برچسب ها: گندم ، کشت ، تولید ، کشاورزی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
سيدمحسن
۱۱:۰۱ ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
دركشورصندوق تعاون اگرداشته باشيم يعنى هرنهادازهرناحيه كشوردرصندوق تعاون سرمايه گذارى كندبامجوزشوراى پول واعتبارميشودجلوى هدررفتن بودجه درنهادهاوريخت وپاش راتاحدى گرفت ...