سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استقبال گسترده محافل صهیونیستی از حکم دادگاه مصرعلیه گردان‌های قسام

در پی حکم دادگاه مصر علیه گردانهای قسام، شاخه نظامی حماس، محافل صهیونیستی استقبال گسترده‌ای از این اقدام کردند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری فلسطین الان، این پایگاه در گزارشی اعلام کرد که در پی حکم دادگاه امور اضطراری قاهره مبنی بر درج نام گردانهای قسام، شاخه نظامی حماس در لیست گروه‌های تروریستی، محافل صهیونیستی و نزدیکان نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و برخی تحلیلگران اسرائیلی، با استقبال گسترده از این حکم، اعلام کردند: این برای اولین بار در تاریخ درگیری‌های کشورهای عربی و اسرائیل است که کشوری عربی همگام با اسرائیل در به شمار آوردن مقاومت فلسطین به عنوان شکلی از تروریسم می شود.

این پایگاه در ادامه گزارش خود اعلام کرد که رادیو اسرائیل صبح امروز به نقل از برخی محافل در دفاتر "بنیامین نتانیاهو"، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و "موشه یعلون" وزیر جنگ این رژیم نقل کرد که مدعی شده‌اند: این تصمیم، خدمتی راهبردی و استراتژیک برای اسرائیل محسوب می گردد و سبب خواهد شد تا قدرت حماس در تقویت نیروی نظامی خود و پایدار کردن تسلط خود در نوار غزه کاهش یابد.

این محافل صهیونیستی همچنین اعلام کردند که این حکم دولت مصر سبب خواهد شد تا اجازه انتقال هرگونه کمک از هر کشوری به نوار غزه از طریق مصر ممنوع شود.

همچنین "تسفی برئیل" کارشناس مسائل عربی روزنامه صهیونیستی "هاآرتص" در مقاله ای که صبح امروز یکشنبه در این روزنامه منتشر ساخته است گفت: تصمیم دادگاه امور اضطراری مصر مبنی بر درج نام "گردانهای قسام" به عنوان سازمانی تروریستی، کودتایی علیه این اصل که "مقاومت فلسطین لزوما به نفع منافع کشورهای عربی کار می کند" به حساب می آید.

برئیل در ادامه، مسئول دانستن اخوان‌المسلمین و حماس را به عنوان عاملان عملیات تروریستی شبه جزیره سینا، با وجود اینکه سازمانی زیر نظر داعش مسئولیت آن را برعهده گرفته، امری تعجب برانگیز دانست.

کارشناس مسائل عربی روزنامه هاآرتص در ادامه، هدف اصلی تصمیم دادگاه مصر را مشروعیت بخشی به ادامه بستن نوار غزه و محاصره آن عنوان کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.