علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در گفتوگو با
خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به ابعاد مختلف هوشمند سازی هوشمندی مدارس اظهار کرد: توسعه فناوری اطلاعات باید با یک مدل مفهومی مشخصی اتفاق افتد زیرا در چند سال اخیر تنها شاهد تغییر تابلوی مدارس هوشمند بودیم در حالی که خبری از مدل مفهومی هوشمندی که تمام ارکان را درگیرد نبود.
وی در ادامه افزود: توسعه و تجهیز باید در راستای اهداف کلان کشور قرار گیرد.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه توسعه نباید منجر به آسیب اهداف اصلی تعلیم و تربیت شود گفت: به عنوان مثال در اهداف تعلیم و تربیت شکل گیری هویت فردی گروهی و ملی برای آموزش و پرورش مهم است و اگر قرار باشد حضور در این فضاها منجر به تضعیف اهداف اصلی شود به طور قطع با مشکل مواجه میشویم.
زرافشان عنوان کرد: یکی از بندهای تفاهم نامه آموزش و پرورش با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تهیه پیوست فرهنگی است چرا که سرعت توسعه شبکههای اجتماعی به قدری است که تنها میتوانیم با اقدام هوشمندانهای همچون تهیه پیوست فرهنگی دانش آموزان را مجهز و وارد این فضا کنیم.
وی با اشاره به ایجاد برنامهای با عنوان تولید محتوا در شبکههای اجتماعی تصریح کرد: در سالهای گذشته جشنوارههای تولید محتوا را برگزار میکردیم متاسفانه در چند سال اخیر اکثر این جشنوارهها تعطیل شدند اما امیدواریم با امضا ی این تفاهم نامه شاهد راه اندازی مجدد این جشنوارهها باشیم تا دانش آموزان بتوانند دستاوردهای تولیدی خود را در این عرصه به نمایش بگذارند.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در پایان گفت: ایجاد شبکه اجتماعی دانش آموزی یکی از نکاتی است که در تفاهم نامه اخیر با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به آن اشاره شده است که بر این اساس با ایجاد این شبکهها تولیدات دانش آموزان به اشتراک گذاشته و یک فضای امن بومی تولید میشود.
انتهای پیام/