سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده ولی فقیه در استان همدان؛

اگر ذکر و یاد شهدا را فراموش کنیم دشمن بر ما غلبه می‌کند

آیت الله غیاث الدین طه محمدی گفت: زنده نگه داشتن و یاد رشادت‌ها و فداکاری‌های شهدا در واقع زنده نگه داشتن خودمان است و اگر ذکر و یاد شهدا را فراموش کنیم دشمن بر ما غلبه می‌کند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران، نماینده ولی فقیه در استان همدان در یادواره 24 شهید روستای ازناو از توابع ملایر با اشاره به جایگاه رفیع شهدا نزد خداوند اظهار داشت: شهدا انتخاب شده خدا هستند و نزد خدا بالاترین و بلند مرتبه ترین عجر را دارند.

آیت الله غیاث الدین طه محمدیبا بیان اینکه  خداوند در قرآن کریم عجر و مزد شهدایی که چشم به روی دنیا، مال، ثروت، مقام و جان خود بستند و جان خود را در راه حق تعالی فدا کردند،خود خودش قلمداد کرده است، افزود: خود خدا بالاترین عجر و غیر قابل وصف ترین چیزی است که خداوند متعال برای عجر مزد شهدا به آنها می‌دهد.

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری عنوان کرد: همانگونه که ایشان فرموده اند زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا کمتر از شهادت نیست و برگزاری یادواره شهدا کمکی به خود ما برای یاری گرفتن از شهداست.

محمدی با تاکید براینکه زنده نگه داشتن و یاد رشادت‌ها و فداکاری‌های شهدا در واقع زنده نگه داشتن خودمان است و اگر ذکر و یاد شهدا را فراموش کنیم دشمن بر ما غلبه می‌کند، تصریح کرد: شهدا یک وظیفه داشتند و آن وظیفه را به خوبی انجام دادند و در واقع کار حسینی کردند، حال ما به عنوان وارث خون شهدا باید کار زینبی کنیم وباید از خط و مشی آنها و راهی که رفتند حفاظت کنیم.

امام جمعه همدان  با بیان اینکه دو راه در پیش روی همه انسان‌هاست و انسان‌ها از این دو راه خارج نیستند و آن حزب الله و حزب شیطان است، گفت: شهدا به طور قطع از حزب الله بودند و خط و رسم را برای ما مشخص کردند و هر کس از خط و رسم آن‌ها پیروی کند از حزب الله بوده و در غیر این صورت از حزب شیطان است.

محمدی با اشاره به آیه سوم از سوده محمد(ص) عنوان کرد: همانگونه که در این آیه آمده است کسانی که در این دنیا صراط مستقیم را برگزیدند و ناخالصی‌ها را از خود جدا کردند خداوند حتی کوچکترین کار خیرشان را بسیار بزرگ می‌کند.

محمدی با ذکر حدیثی ولایت اصلی ترین رکن در محاسبه اعمال دانست و عنوان کرد: اگر کسی تمام اعمال خوب را انجام داده و ولایت را قبول نداشته باشد خداوند ذره ای از اعمال او را قبول نمی‌کند.

انتهای پیام/ زا

برچسب ها: مشهد ، شهدا ، دشمن ، ذکر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.