سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محکومیت اعدام گروگان ژاپنی داعش از سوی کشورهای مختلف

در پی اعدام گروگان ژاپنی اسیر گروه تروریستی داعش، مقامات کشور‌های مختلف به آن واکنش نشان دادند و آن را به شدت محکوم کردند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ در پی اعدام گروگان ژاپنی اسیر گروه تروریستی داعش، مقامات کشور‌های مختلف به آن واکنش نشان دادند. 

 «بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل متحد روز شنبه «قتل وحشیانه» کنجی گوتو خبرنگار ژاپنی را به دست ستیزه جویان گروه دولت اسلامی عراق و شام (داعش) محکوم کرد. 

سخنگوی‌بان کی مون در بیانیه‌ای اعلام کرد دبیر کل سازمان ملل متحد یک بار دیگر آزادی بدون قید و شرط همه آنهایی را که داعش یا گروه‌های دیگر گروگان گرفته‌اند درخواست می‌کند. 

 در همین حال «باراک اوباما»، رئیس جمهور آمریکا روز شنبه «مرگ هولناک» یک گروگان ژاپنی را که گروه تروریستی داعش با انتشار ویدئویی از آن خبر داد به شدت محکوم کرد. 

باراک اوباما در بیانیه‌ای اعلام کرد «آمریکا قتل هولناک کنجی گوتو، شهروند ژاپنی را که گروه تروریستی دولت اسلامی آن را انجام داد به شدت محکوم می‌کند.» 

باراک اوباما همچنین با شینزو آبه، نخست وزیر و مردم ژاپن ابراز هم دردی کرد. 

وزارت خارجه آمریکا نیز با انتشار بیانیه‌ای اعدام گروگان ژاپنی توسط داعش را محکوم کرد. 

در متن این بیانیه امده است: آمریکا اقدام داعش در قتل دهشتناک کنجی گوتو خبرنگار ژاپنی را به شدت محکوم می‌کند. ما مراتب تسلیت خود را به همسر و خانواده و دوستان وی و همچنین مردم ژاپن اعلام می‌کنیم. قتل وحشیانه کنجی گوتو و پیش‌تر هارونا یوکاوا نشان دهنده رفتار بیرحمانه و افراط گرایانه داعش است.

در ادامه این بیانیه آمده است: آمریکا با این درد به خوبی آشناست و آن را تجربه کرده است. ما در کنار ژاپن به سوک می‌نشینیم و شانه به شانه هم پیمان خود در برابر تروریسم می‌ایستیم. ما حمایت ژاپن از آنهایی که در منطقه به وسیله داعش و دیگر گروههای شبه نظامی آواره شده‌اند، را تحسین می‌کنیم. حمایت سخاوتمندانه ژاپن از جوامع آسیب پذیر تعهد بین المللی این کشور به صلح و پیشرفت را نشان می‌دهد. 

از سوی دیگر «دیوید کامرون»، ‌ نخست وزیر انگلیس روز شنبه اقدام گروه تروریستی داعش را برای اعدام گروگان ژاپنی «نفرت انگیز» و «هولناک» خواند و محکوم کرد. 

کامرون در بیانیه‌ای اعلام کرد «من اعدام بی‌رحمانه و هولناک کنجی گوتو را محکوم می‌کنم. این موضوع بار دیگر نشان داد دولت اسلامی به جان انسان‌ها اهمیتی نمی‌دهد.» 

 «فرانسوا اولاند»، رئیس جمهور فرانسه نیز روز شنبه اقدام داعش را در اعدام گروگان ژاپنی محکوم کرد. 

کاخ الیزه در بیانیه‌ای اعلام کرد رئیس جمهور «اقدام بی‌رحمانه داعش را در اعدام کنجی گوتو، شهروند ژاپنی با شدید‌ترین لحن محکوم کرد.» 

رئیس جمهور فرانسه با بیان اینکه کشورش بار دیگر با ژاپن ابراز هم دردی می‌کند اعلام کرد «این دو کشور دوست به همکاری برای برقراری صلح در خاورمیانه و انهدام گروه‌های تروریستی ادامه خواهند داد.» 

گروه تروریستی داعش از اعدام دومین گروگان ژاپنی ربوده شده در سوریه خبر داد و توکیو این اقدام را با شدید‌ترین لحن محکوم کرد.

همچنین "محمد المؤمنی" سخنگوی دولت اردن در گفتگو با رسانه ها اعلام کرد: دولت اردن به شدت اقدام گروه تروریستی داعش در کشتن گروگان ژاپنی، "کینجی گوتو" را محکوم می کند.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
فدایی
۱۶:۴۷ ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
اه چقدر رومانتیک .امریکای شیطان امید وارم داعش روزی دایه مهربان خود را بکشد تا دنیا راحت شود البته ارزوی طول عمر این جانی به هر بهانه ای خوب نیست ولی در صورتی که امریکا و اسراییل به دست داعش نا بود شوند برایشان بسیار درد ناک تر خواهد بود خدایا به حق محمد و ال محمد به حق علی حیدر کرار وغیرتمند همه دشمنان اسلام را نابود کن.
جواد
۱۲:۲۳ ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
طرف زده ترکونده بعد تو میری فقط محکوم میکنی....یه کاری کن......خب اینطوریه منم محکوم میکنم.
ادمین سایت لطفا بیانیه محکوم کردنم رو بالاتر از دیوید کامرون ثبت کنید.با تشکر