به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،اتحادیه اروپا در سال 2011 با وضع قوانین جدید ضد انحصار امکان دسترسی
بیشتر به اطلاعات فنی و قطعات یدکی خودروها را برای این شرکتها ایجاد کرده
است. مراجعه آسانتر، هزینه های کمتر، کیفیت بالاتر و زمان تعمیرات کوتاهتر
موجب شده که مشتریان در اروپا و آمریکا برای مراجعه به این مراکز تمایل
بیشتری داشته و سهم بازار این شرکتها از خود شرکتهای خودروساز در بازار
خدمات بیشتر شود.
مدیر عامل شرکت وستاران اعلام کرد اولین شبکه مستقل خدمات پس از فروش در
کشور از ابتدای سال جاری تاسیس شده است. این شبکه مولتی برند بوده و با
توجه به ضعف های چشمگیر خدمات خودروهای وارداتی خصوصا در مناطق آزاد،
فعالیت خود را در این مناطق آغاز نموده است و علاوه بر شروع خدمات رسانی در
شهرهای رشت و اهواز، نمایندگی خود را در تبریز نیز به زودی راه اندازی می
نماید. ایجاد نمایندگی در سرزمین اصلی هم به موازات در دستور کار قرار دارد
و عملیات اجرایی ایجاد نمایندگی خدمات در شهرهای اصلی در حال انجام می
باشد. شرکت وستاران در نظر دارد تا پایان سال جاری پذیرش خودرو را در 10
استان اصلی آغاز نماید و تا پایان سال آینده شبکه خود را به 40 تعمیرگاه
اصلی و بیش از 60 مرکز سرویس فوری و 50 مرکز سرویس در محل گسترش دهد.
مهندس رضازاده ضمن اعلام آمادگی شرکت وستاران برای همکاری با متقاضیان
ایجاد تعمیرگاهها و جایگاههای سرویس فوری و سرویس در محل تحت شبکه وستا در
خصوص نوع خدماتی که در این شبکه ارائه می شود اظهار نمود: خدمات طراحی شده
در وستاران از سرویس های دوره ای تا تعمیرات سنگین را شامل می شود. سرویس
های وستا، به سه صورت خدمات متمرکز، در محل و از راه دور تعریف شده اند. در
حوزه خدمات متمرکز علاوه بر شبکه تعمیرگاههای راه اندازی شده، مراکز سرویس
فوری در شهرهای بزرگ راه اندازی می شود که مشکل دسترسی به نمایندگی ها را
برای انجام سرویس های دوره ای حل نماید. همچنین اولین مرکز تخصصی موتور و
گیربکس در کشور که با آخرین تجهیزات تعمیراتی طراحی شده است در فاز خرید
تجهیزات و انتقال به کشور می باشد. کلیه مراکز سرویس وستا منطبق با
استانداردهای اروپایی و تحت لیسانس یکی از بزرگترین شرکتهای مستقل خدمات پس
از فروش دنیا سازماندهی می شوند.
وی اضافه کرد شرکت وستاران برای پاسخ به نیازهای مشتریانی که به دنبال
کیفیت بهتر خدمات پس از فروش هستند اقدام به طراحی 4 سطح اشتراک سرویس
نموده است :اشتراک وستا ساپلای تضمین خدمات و تامین قطعات است که عمدتا در
مناطق آزاد عرضه می شود. اشتراک وستا ساپورت شامل بسته های سرویس ادواری
است که مشتری می تواند به صورت سالیانه حق اشتراک آن را پرداخت نماید.
اشتراک وستا کاور شامل گارانتی و ضمانت فنی خودرو تا 7 سال با پرداخت
سالیانه حق اشتراک و نهایتا اشتراک وستا کامفورت شامل پوشش کامل کلیه هزینه
های تعمیراتی و نگه داری، شامل تمامی سرویس های دوره ای تا 7 سال با
قابلیت پرداخت سالیانه می باشد. همچنین کلیه مشترکین وستا می توانند نسبت
به انتقال اشتراک خود به یک خودرو جدید واجد شرایط فنی شرکت اقدام نمایند.
به گفته مهندس رضا زاده شرکت وستاران آمادگی دارد نسبت به ارائه خدمات
گارانتی به کلیه خودروهای وارداتی سرزمین اصلی و مناطق آزاد اقدام نماید.
واردکنندگان و مصرف کنندگان می توانند با مراجعه به این شرکت و یا
نمایندگان آن در سراسر کشور از بسته های خدماتی آن بهره مند شوند.
برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص فعالیت های این شبکه خدمات خودرویی می توانید به
وب سایت وستاران مراجعه کنید./عصر خودرو