سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارگردان «نزدیکتر» در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

هیچ‌وقت اتفاق ویژه‌‌ای در بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر نیفتاده است

مصطفی احمدی گفت: جز یک یا دو بار که در بخش بین‌الملل میهمانان ویژه‌ای حضور داشتند، هیچ وقت اتفاق ویژه‌ای در این بخش نیفتاده،‌ بنابراین با جداسازی بخش بین‌الملل از جشنواره موافق هستم.

«مصطفی احمدی» کارگردان فیلم «نزدیکتر» در خصوص جداسازی بخش بین‌الملل از جشنواره فیلم فجر در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران، گفت: من به عنوان کسی که از 33 دوره، در 23 دوره حاضر بودم جز یک یا دو بار که در بخش بین‌الملل میهمانان ویژه‌ای چون "پلاتار" و "برنرد هرتزوک" حضور داشتند، هیچ وقت اتفاق ویژه‌ای در این بخش نیفتاده است.

وی افزود: در بازار فیلم هم قضیه به همین صورت بود و اگر اتفاقی می‌افتاد توسط آدم‌هایی بود که روابط بین‌المللی قبلی و قدیمی داشتند و در جشنواره‌های خارجی کار می‌کردند و فیلم‌ها را برای نمایش به آنجا می‌بردند و در واقع اتفاقی برای فیلم‌ها در بخش بین‌الملل نمی‌افتاد.

این کارگردان ادامه داد: به نظر من حداقل مزیت جداسازی بخش بین‌المللی از جشنواره فجر این است که روی سینمای ملی خودمان متمرکز می‌شویم و می‌توانیم در این بخش توانایی‌هایمان را بسنجیم.

احمدی عنوان کرد: امیدوارم که این 33 سال تجربه، پشتوانه‌ای برای دوره اول بین‌المللی جشنواره شود نه اینکه تصمیم بگیریم از صفر شروع کنیم؛ من در حال حاضر با جداسازی موافق هستم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا پس از 23 سال کار در سینما اکنون به فیلمسازی روی آورده است گفت: واقعیت ماجرا این است که مثل هر آدم دیگری زمانی که وارد حرفه سینما شدم هر چه بیشتر در مسند دستیاری کارگردان کار می‌کردم و شاهد رنج‌های کارگردانان بودم ترسم از فیلمسازی بیشتر می‌شد و همیشه فکر می‌کردم وارد وادی کارگردانی شدن به شکل واقعی‌اش به شدت ترسناک است.

این کارگردان بیان کرد: من در زندگی آدم ایده‌آلیستی بودم و در زمان دستیاری هم سعی می‌کردم جزو دستیاران خوب باشم و اکنون ادعای کارگردان خوب بودن را ندارم ولی حداقل توانسته‌ام فیلمی را با زبان خودم بسازم.


انتهای پیام/ رض

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.