سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واقعیت‌های نادیده یک خبر

پشت پرده جدال "آدیداس" با "مسی" چیست؟

اگر مسی به دستور محترمانه آدیداس تن بدهد، پیش بینی مارکا، گاردین، آبولا و اوپاریسین درباره جدایی او از بارسلونا به خاطر مسائل اقتصادی حامیان مالیش درست از آب در می آید. اگر این اتفاق رخ ندهد، مسی بار دیگر و این بار غلیظ تر و باشکوه تر در قلب هوادارانش آرام خواهد گرفت.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، لیونل مسی در بارسلونا بزرگ شده و بدون تردید هرگز بزرگتر از تیمش نبوده و نخواد شد. او سال های سال است مدیون بارسلوناست و البته این تیم نیز سال های سال است مدیون اوست. این رابطه دو طرفه را البته یک مدیرکل، هدایت می کند؛ منظور اصلا مدیرعامل بارسا نیست که خود نیز پیروزی در انتخابات را مدیون همین هدایت های پشت پرده در فوتبال اسپانیا است. پشت پرده ای که معمولا هر از چند گاهی توسط یک خبرنگار کنجکاو و پا به سن گذاشته که دیگر از دست دادن شغل، برایش اهمیتی ندارد، افشا می شود و البته به سرعت تکذیب.

حداقل دو ماه است که شایعه جدایی لیونل مسی از بارسلونا بر سر زبان ها افتاده است. البته این شایعه با توجه به کنفرانس خبری اخیر مسی، بارتومئو و زوبیزارتا تا مرز خبر نیز پیش رفته است. فارغ از اخباری که در همین راستا منتشر می شود، انتشار خبر مربوط به هشدار جدی آدیداس خطاب به مسی بار دیگر موضوع جدایی از بارسلونا، این بار غیرورزشی تر از همیشه بر سر زبان ها انداخت.

کمپانی آدیداس، آنقدر بین المللی است که امروزه برای نوشتن از ریشه و خاستگاه آن به سختی می شود مقاله ای کاملا رسمی از مالک اولیه آن پیدا کرد. به هر حال آدیداس در سال تولد خود در کمتر از 5 ماه در 26 نقطه از جهان، شعبه کاملا فعال تشکیل داد. به همین دلیل است که هنوز هم بین هواداران آدیداس آلمان، آدیداس آمریکا و آدیداس انگلیس اختلاف نظر وجود دارد. کمپانی که ثروت سرشاری دارد و عملا از سال 2003 به بعد، تولید پوشاک و لوازم ورزشی را یک بخش حداقلی از پیکره خود توصیف کرد و توان اصلی تجاری خود را در بازی های بورس، سهام بین الملل، خرید و فروش ارز و حضور در اسپانسرینگ جهانی متمرکز کرد.



حمایت آدیداس از رقابت های شرم آور ماراتن تل آویو یا مسابقاتی نظیر آن خشم مسلمانان جهان را در 10 سال گذشته برانگیخته و افتتاح شعبه های بزرگ و پر هزینه بدون دریافت حق نمایندگی در سه شهر اشغال شده توسط رژیم غاصب صهیونیستی، کلکسیون نفرت مردم آزاده جهان را از این کمپانی چند منظوره تکمیل کرد. اما نامه اخیر آدیداس به مسی، بار دیگر این موضوع را زنده کرد که این کمپانی تا چه حد قدرت دارد که می تواند بدون توجه به رای اینترنتی بیش از 4 میلیون هوادار اسپانیایی بارسلونا، مدیرعامل، بازیکنان و مربیان این باشگاه، رای خود را حکمفرما کند و بنویسد: "تا پایان این فصل فرصت داری، تکلیف تیم بعدی خود را روشن کنی. پاسخت هر چه باشد، ماندن در بارسلونا نیست و این زمان بهترین زمان برای تغییر تیم خواهد بود. آدیداس نیز با تمام قدرت از انتقال تو به تیم هایی که جداگانه پیشنهاد شده، حمایت خواهد کرد."

جالب اینجا است که مسی 4 مدیر برنامه دارد. در این فرایند هیچکدام از مدیر برنامه ها با هیچ روزنامه یا وب سایت خبری مصاحبه نکرده اند. روزنامه مارکا اسپانیا در همیت رابطه به کنایه می نویسد: «گویا مدیر برنامه مسی همان شخصی است که مراسم توپ طلای فیفا را تا دو سال پیش هدایت می کرد و دو سال است آن را رها کرده تا توپ به رونالدو برسد!»

یوهان کرایف در یک مصاحبه جنجالی گفته بود: «آدیداس و نایک مشکلات خود را بین مسی و نیمار تقسیم کنند تا بارسا در میان متضرر نشود و هر دو لوگو هم راضی باشند. اینگونه تیم هم به پیروزی های خود ادامه خواهد داد!» و این سخنان امروز بار دیگر توسط روزنامه آس بازنشر شده تا هواداران بارسلونا به این نکته بسیار مهم توجه کنند. بارسا مدیرعاملی بین المللی دارد که شعبه مالی اصلی آن در شهرهای نیویورک، لندن، تل آویو و بورکسل قرار گرفته و شهر بارسلونا هیچ اهمیتی در این مدیریت نداشته و نخواهد داشت.



اگر مسی به دستور محترمانه آدیداس تن بدهد، پیش بینی مارکا، گاردین، آبولا و اوپاریسین درباره جدایی او از بارسلونا به خاطر مسائل
اقتصادی حامیان مالیش درست از آب در می آید. اگر این اتفاق رخ ندهد، مسی بار دیگر و این بار غلیظ تر و باشکوه تر در قلب هوادارانش آرام خواهد گرفت.

برچسب ها: وبگردی ، مسی ، آدیداس ، اختلاف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.