سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در نخستین همایش ملی جانورشناسی عنوان شد؛

دریایی ها بیشترین گونه های جانوری شناسایی شده در جهان

رئیس مرکز جانور شناسی کاربردی گفت :تا کنون بیش از 1 میلیون و 100 هزار گونه جانوری در جهان شناسایی شده است که بیشتر آنها دریایی هستند .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، درویش درآغاز نخستین همایش ملی جانورشناسی کاربردی در مشهد افزود : 9 هزار گونه از این جانوران پرنده و 5 هزار و 500 گونه دیگر از پستانداران هستند.

وی گفت : تا کنون 150 گونه پستاندار و 500 گونه انواع پرنده بومی در ایران شناسایی شده و رفتارها و زندگی و تولید مثل این جانوران مورد مطالعه پژو هشگران زیست شناس کشور قرار گرفته است .
رئیس مرکز جانور شناسی کاربردی با اشاره به فراوانی و تنوع بسیارگونه های جانوری در محیط زیست ایران افزود   : گونه هایی از خزندگان و پرندگان ایران در معرض خطر هستند که سمندر پارسی و گربه وحشی ایرانی دو نمونه آن هستند.

دبیر علمی نخستین همایش ملی جانورشناسی کاربردی هم در این مراسم گفت: از 151 مقاله ارسالی به دبیرخانه همایش 108 مقاله بعنوان پوستر و 25 مقاله بصورت سخنرانی در 9 محور تخصصی در مدت 3 روز برپایی این همایش ارائه می شود .
علی آبادیان افزود:: نقش جانور شناسی در صنایع دفاعی ، صنعت ، تغذیه ، علوم پزشکی و مباحث آموزش و پرورش از مهمترین موضوعات این مقالات و پوسترهای علمی است .
وی گفت : همچنین در حاشیه این همایش پنج کارگاه آموزشی با محوریت طراحی داروها ، آشنایی با پایگاه های مولکولی جانوری ، مطالعات کروموزومی و مطالعات پردازه های بوم شناختی جانوری برگزار می شود .
 

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.