سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طی نامه‌ای به رئیس گروه دوستی روسیه صورت گرفت؛

درخواست از روسیه جهت رایزنی مشترک در راستای منع توهین به ادیان

سبحانی‌فر طی نامه‌ای به رئیس گروه دوستی روسیه - ایران ،خواستار همفکری و رایزنی مشترک جهت اتخاذ تمهیدات مناسب برای تنظیم، تدوین و تصویب سازوکار قانونی لازم در مجامع مسئول بین‌المللی در راستای منع توهین به ادیان و پیامبران الهی شد.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران، رمضانعلی سبحانی فر، رئیس گروه دوستی ایران - روسیه طی نامه ای به رئیس گروه دوستی روسیه ایران در خصوص کاریکاتور توهین آمیز نشریه شارلی ابدو خواستار همفکری و رایزنی مشترک جهت اتخاذ تمهیدات مناسب برای تنظیم، تدوین و تصویب سازوکار قانونی لازم در مجامع مسئول بین‌المللی در راستای منع توهین به ادیان و پیامبران الهی شد.

متن این نامه به شرح زیر است:
 
 جناب آقای نیکلای ولادیمیروویچ لویچف
 
رئیس محترم گروه دوستی پارلمانی روسیه- جمهوری اسلامی ایران
 
عالیجناب؛
 
خرسندم فرا رسیدن سال نو میلادی را به جنابعالی و همکاران محترمتان صمیمانه تبریک گویم. سالی سرشار از خوشختی و بهروزی برایتان آرزو دارم.
 
سال جدید میلادی در حالی آغاز گردید که متاسفانه شاهد وقایع تروریستی فرانسه توسط گروه‌هایی بودیم که طی سال‌های گذشته با حمایت‌های مالی، اطلاعاتی و تسلیحاتی چند کشور غربی و منطقه‌ای رشد و گسترش یافته و در سکوت مجامع بین‌المللی با کشتار افراد بی‌دفاع، کودکان و زنان و جنایات سازمان‌یافته ضدانسانی امنیت و ثبات ملت‌های منطقه آسیای جنوب غربی به ویژه کشورهای عراق و سوریه را به مخاطره افکندند. وقایع تروریستی فرانسه به روشنی عمق پیوستگی و هم‌افزایی امنیت و آرامش کشورها و ملت‌های مختلف را به یکدیگر نشان داد.
 
عالیجناب؛ معتقدم توهین به ارزش‌ها و اعتقادات پیروان ادیان و پیامبران بزرگ الهی از جمله اقدام موهن نشریه شارلی ابدو در انتشار کاریکاتورهای اهانت‌آمیز به پیامبر بزرگ اسلام، سوءاستفاده از موضوع آزادی بیان، تروریسم رسانه‌ای و اقدامی خصومت‌آمیز بوده که مغایر با اصول و مبانی اولیه مناسبات حسنه جهانی می‌باشد. اهانت و توهین به آموزه‌ها و ارزش‌های ادیان و پیامبران بزرگ الهی به‌عنوان مبشران اخلاق و نیکی، صلح و عدالت در جامعه انسانی از هیچ دیدگاهی منطقی و پذیرفتنی نیست.
 
در این راستا مجلس شورای اسلامی خواستار همفکری و رایزنی مشترک جهت اتخاذ تمهیدات مناسب برای تنظیم، تدوین و تصویب سازوکار قانونی لازم در مجامع مسئول بین‌المللی در راستای منع توهین به ادیان و پیامبران الهی می‌باشد.
 
بی‌تردید این اقدام گام بلندی در جهت تقویت و تحکیم صمیمیت، صلح و دوستی میان ملت‌ها خواهد بود.
 
از خداوند متعال موفقیت روزافزون جنابعالی را خواستارم.
 
رمضانعلی سبحانی‌فر
 
رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران- روسیه

انتهای پیام/

برچسب ها: ایران ، روسیه ، توهین ، ادیان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.