سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هافینگتون پست:

"نتانیاهو" از ایران شکست خورده است

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در تلاش برای متوقف کردن برنامه هسته ای ایران شکست خورده است.

 به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه آمریکایی هافینگتون پست در تحلیلی به قلم "جفری گلدبرگ" نوشت،‌ بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل فکر می کند که فقط یک وظیفه دارد و آن هم این است که ایران از دستیابی به تسلیحات هسته‌ای بازدارد. او ممکن است استدلال کند این توصیف از ماموریت او به عنوان نخست وزیر اسرائیل بسیار محدود است، هرچند این نگرش وی اصلا اعتباری ندارد. نتانیاهو بر این باور است که حیات اسرائیل وابسته به متوقف کردن ایران است.

این روزنامه نوشت: گزینه های نتانیاهو در قبال ایران بسیار محدود شده است. 

این روزنامه مدعی شده است تنها راه نتانیاهو برای توقف ایران، ‌انجام یک حمله پیشدستانه علیه تاسیسات هسته ای این کشور است. البته نتانیاهو یک راه دیگر نیز برای متوقف کردن  ایران دارد و آن هم قانع کردن رئیس جمهوری آمریکا به برخورد با ایران به شکل قاطع‌تر است. اما همه چیز در حال حاضر خلاف خواست نتانیاهو است. اوباما اکنون معتقد است که فشار وارد کردن به ایران منجر به پایان یافتن مذاکرات می شود. 

به نظر می رسد نتانیاهو باور ندارد که مذاکرات به تهدید ایران پایان دهد.  او معتقد است هر توافقی با ایران، از منظر اسرائیل یک اقدام نومیدکننده و ضعیف است. اما نتانیاهو یک وظیفه دیگر نیز دارد که آن هم ایستادن در کنار رئیس جمهور و مردم آمریکاست. اگر نتانیاهو در ماموریت اول خود که تبعیت از خواست آمریکا در برنامه هسته ای ایران موفق بود، در دومی نیز موفق می‌شد. 



انتهای پیام./.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.