سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاخ سفید مرگ تبعه آمریکایی در لیبی را تائید کرد

وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه ای مرگ یکی از اتباع آمریکایی را در لیبی تائید کرد .

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ دفتر مطبوعاتی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای مرگ یکی از اتباع آمریکایی را در لیبی تائید کرد ؛ بدون آنکه به جزئیات بیشتری در این مورد اشاره کند . 

یکی از اعضای ارشد این وزارت خانه تصریح کرد : ما مرگ یکی از اتباع خود را در لیبی تائید می کنیم . اما در حال حاضر هیچگونه جزئیاتی را در این باره عنوان نمی کنیم . 

شایان ذکر است در ساعات اولیه روز گذشته ( سه شنبه ) یک خودروی بمب گذاری شده در مقابل درب هتلی در طابلس منفجر شد که منجر به کشته شدن سه نگهبان این هتل گردید . به گزارش العربیه ، پس از این انفجار نیروهای امنیتی با ورود به ساختمان هتل یک فرد مسلح را دستگیر کردند . 

به گزارش سایر رسانه ها ، تعدادی از مقامات ارشد حکومتی در هتل اقامت داشته که چند تن از آنها گروگان گرفته شدند . دولت فرانسه نیز از مرگ یکی از اتباع خود در این حادثه خبر داده است . بر اساس نوشته گروه اطلاعاتی " سایت (SITE ) " این حمله به منظور انتقام قتل ابوانس اللیبی ، یکی از اعضای القاعده و مظنون حمله به سفارت آمریکا در تانزانیا و کنیا در سال 1998 انجام گرفته است . اللیبی در سال 2013 بدست نیروهای آمریکایی بازداشت و اوایل ژانویه 2015 در بیمارستان درگذشت .

گفتنی است لیبی از سال 2011 و بدنبال تجازو نظامی آمریکا و ناتو به خاک این کشور در وضعیت بحران سیاسی بسر می برد . هم اکنون چندین گروه نظامی و شبه نظامی و نیز گروهک های تروریستی مختلف در این کشور فعالیت کرده و جنگ ها و ناآرامی های زیادی را بوجود آورده اند . 




انتهای پیام /
برچسب ها: لیبی ، آمریکا ، تائید ، کشور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.