سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پنتاگون : با احزاب مختلف یمنی در ارتباط هستیم

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اظهار داشت : مقامات دولتی در واشنگتن با احزاب مختلف در یمن در ارتباط بوده اند .

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک ؛ جان کربی ، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در سخنانی اظهار داشت : مقامات دولتی در واشنگتن با احزاب مختلف در یمن در ارتباط بوده اند . در حالی که آشفتگی های سیاسی در سراسر یمن وجود دارد مقامات کاخ سفید مذاکراتی را با گروه های " حوثی " در این کشور انجام داده اند . 

وی در گفتگوی مطبوعاتی کوتاهی که با خبرنگاران داشت ، افزود : بعنوان یکی از افرادی که در این مذاکرات شرکت کرده باید بگویم که حوثی ها برای اقدامات خود دلایلی دارند و خواستار برگزاری مذاکراتی با جامعه بین المللی درباره راهکارهای پیش رو هستند . دولت آمریکا در این مذاکرات شرکت می کند . 

کربی خاطرنشان کرد : مقامات دولتی آمریکا ارتباطات و مذاکرات تنگاتنگی با گروه های معترض یمنی درباره وضعیت سیال و پیچیده سیاسی در این کشور دارند . با این حال هیچگونه تبادل اطلاعاتی میان دو طرف آمریکایی و یمنی صورت نگرفته و توافقی رسمی نیز برای انجام چنین کاری به امضا نرسیده است . بدیهی است که برای انجام چنین کاری ( تبادل اطلاعات ) به توافقات رسمی نیاز است .

گفتنی است عبدربه منصور هادی ، رییس جمهوری یمن هفته گذشته و بدنبال تشدید اعتراضات مردمی و تسلط حوثی ها بر کاخ ریاست جمهوری در صنعا از سمت خود استعفا داد . از اواسط اوت 2014 ، حوثی ها که اصلی ترین گروه معترضین ضددولتی در یمن محسوب می شوند با رهبری تظاهرات های مردمی خواستار استعفای دولت بوده اند . حوثی ها که کنترل بسیاری از شهرها را در دست گرفته اند عنوان می کنند که تبعیضات حکومتی و نیز حمایت دولت از تروریسم عامل خشم آنها می باشد . 



انتهای پیام ///

برچسب ها: پنتاگون ، احزاب ، یمن ، مردمی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.