سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

الحره:

ادامه جدال در تل‌آویو بر سر سخنرانی ضدایرانی نتانیاهو در کنگره

بحث و جدل در فلسطین اشغالی بر سر قصد بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای عزیمت به واشنگتن و سخنرانی در کنگره با هدف متقاعد کردن اعضای آن به تصویب تحریم های جدید علیه ایران ادامه دارد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی الحره، مخالفان نتانیاهو می گویند این اقدام، روابط اسرائیل با کاخ سفید را دچار تنش می کند به ویژه آن که این سفر قرار است فقط چند روز پیش از انتخابات پارلمانی پیش از موعد در اسرائیل صورت گیرد. 

"یحیی قاسم" گزارشگر تلویزیون الحره در این باره از قدس گزارش داد: نخست وزیر اسرائیل تحریم‌های تحمیل شده بر ایران را کافی نمی داند بلکه خواستار تشدید آن است. او اعلام کرده است پشت هر تریبونی در جهان خواهد رفت تا نظر خود را درباره پرونده هسته ای ایران بیان کند. 

نتانیاهو  گفت: "توافقی که در حال شکل گیری بین قدرت های بزرگ و ایران است از نظر اسرائیل قابل قبول نیست. این توافق خطری برای اسرائیل و منطقه و جهان محسوب می شود و به ایران امکان می دهد توانایی مواد مورد نیاز برای ساخت بمب اتمی را ظرف چند ماه داشته باشد. "
 
نتانیاهو اوایل ماه مارس راهی واشنگتن خواهد شد تا در کنگره آمریکا سخنرانی و اعضای آن را برای اعمال تحریم های جدید علیه ایران متقاعد کند. ولی مخالفان نتانیاهو گفتند این اقدام او می تواند موجب تنش در روابط با کاخ سفید شود به ویژه آن که با سیاست دولت آمریکا در تعارض است. 

"مئیر کوهن" تحلیلگر سیاسی اسرائیلی گفت: مخالفان اسرائیل و بسیاری از رسانه های اسرائیلی از این اقدام نتانیاهو انتقاد کرده اند به ویژه که چنین اقدامی به روابط اسرائیل با آمریکا آسیب وارد خواهد کرد زیرا بدون هماهنگی با دولت آمریکا صورت می گیرد. این اقدام، اسرائیل را وارد جدال سیاسی بین حزب جمهوری خواه و باراک اوباما خواهد کرد. 

قرار است این سفر نتانیاهو چند روز مانده به انتخابات پارلمانی در اسرائیل صورت گیرد. به همین علت بعضی افراد این اقدام را ناشایست می دانند که هدف آن تاثیر گذاشتن بر نظر رای دهندگان اسرائیل است. 

گزارشگر الحره در پایان گفت: به رغم ادعاهای نزدیکان نتانیاهو مبنی بر این که او به دنبال مداخله کردن در بحث و جدلها در داخل آمریکا نیست ولی از نتانیاهو به علت دور زدن کاخ سفید و روی آوردن مستقیم به کنگره به شدت انتقاد شده است. این اقدام موجب تشدید اختلافات اسرائیل با باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا خواهد شد. 


انتهای پیام./.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.