سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هانی زاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطح کرد؛

نقش مستشاری فرماندهان ایران در عراق و شکست‌های عمیق برای داعش

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: زمانی که کشورهای منطقه احساس می‌کنند که ایران به لحاظ نظامی، لجستیکی و تجربی از توانمندی بالایی برخوردار است، گسترش نفوذ و قدرت ایران را در پی خواهد داشت.

"حسن هانی‌زاده" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران در رابطه با "نقش ایران در مبارزه با تروریسم در منطقه" اظهار داشت: از 15 مارس 2011 که شروع بحران سوریه آغاز شده، منطقه به سمت ناآرامی و گسترش گروه‌های تروریستی رفته است. وجود 70 گروهک تروریستی از 80 کشور جهان شرایط جدیدی را در منطقه به وجود آورده و این آشوب‌ها به لبنان و عراق نیز منتقل شد و بدین ترتیب منطقه وارد فضای امنیتی جدیدی شده است.
 
وی گفت:‌ ایران در این رابطه با توجه به سابقه و تجربه کافی در مبارزه با گروه‌های تروریستی توانست نقش مؤثر و کلیدی در بحران کشورهای لبنان، سوریه و عراق ایفا کند. نقش مشورتی ایران در موضوع تروریسم در سه کشور مذکور موجب عقب راندن و تحمیل شکست‌هایی به گروه تروریستی داعش و دیگر گروه‌های افراطی‌گرای فعال در منطقه شد.
 
این کارشناس سیاست خارجی بیان کرد: زمانی داعش توانسته بود در این کشور بخش‌های گسترده‌ای را تصرف کند ولی با ایفای نقش مستشاری فرماندهان نیروهای مسلح ایران این گروه مناطق بسیاری را از دست داده و متحمل شکست‌های سنگین شده است، پاکسازی آمرلی، جرف‌النصر و اطراف سامرا نشان از نقش مثبت جمهوری اسلامی ایران در مقابله با گروهک‌های تروریستی دارد.
 
وی با اشاره به نقش تخریبی برخی کشورهای منطقه همچون ترکیه، قطر و عربستان اظهار داشت: بر اساس گزارش‌های موجود طی 4 سال اخیر عربستان و قطر بیش از 36 میلیارد دلار در حمایت از گروه‌های تروریستی همچون داعش و جبهه‌النصره هزینه کرده‌اند که این نشان می‌دهد تروریسم از حمایت جبهه منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای مشخصی برخوردار است.
 
هانی‌زاده افزود: زمانی که کشورهای منطقه احساس می‌کنند که ایران به لحاظ نظامی، لجستیکی و تجربی از توانمندی بالایی برخوردار است، گسترش نفوذ و قدرت ایران را در پی خواهد داشت.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: کشورهای منطقه به خوبی واقف هستند که تنها کشوری که توان سرکوب و نابودی تروریسم را دارد، جمهوری اسلامی ایران است و این طبیعی است که به دنبال آن نفوذ معنوی ایران در منطقه گسترش یابد.

انتهای پیام/
برچسب ها: تروریسم ، ایران ، قدرت ، منطقه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.