سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل سازمان انتقال خون عنوان کرد

خودکفایی در زمینه داروهای مشتق از پلاسما از برنامه های مهم این سازمان

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران گفت: حمایت از تولید داخلی از برنامه های اصلی سازمان است و امروز بسیاری وسایل و تجهیزات مورد نیاز سازمان از بخش خصوصی داخل کشور تهیه می شود

به گزارش گروه علمی،‌ پزشكی باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا،دکتر علی اکبر پورفتح اله در حاشیه دیدار با مراجع تقلید در قم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سازمان انتقال خون دغدغه تولید محصولات پلاسمایی را دارد و اکنون به همت این سازمان، 150 هزار لیتر پلاسما تولید می شود تا به تولید داروهای مشتق از پلاسما برسند و این کار با معتبر ترین استانداردها از میزان 750 هزار واحد خون تهیه می شود.

وی یادآور شد: یکی از برنامه های سازمان، خودکفایی در زمینه داروهای مشتق از پلاسما است و برای این کار برنامه ریزی سه ساله داریم.

دکتر پورفتح اله افزود: با حمایت از بخش خصوصی برای جمع آوری پلاسما، در حال حاضر ظرفیت تولید 300 هزار لیتری در کشور وجود دارد و در برنامه سه ساله قصد داریم 300 هزار لیتر دیگر نیز در بخش خصوصی فراهم شود تا با ظرفیت 600 هزار لیتری به 100 درصد خودکفایی در بخش های مشتقات پلاسما دست یابیم.

گفتنی است: مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران در سفر به استان قم، با مراجع تقلید قم؛ آیت اله وحید خراسانی، آیت اله نوری همدانی، آیت اله سید محمد علی علوی گرگانی و آیت اله موسوی اردبیلی دیدار کرد.



انتهای پیام/
برچسب ها: انتقال خون ، پلاسما ، خون ، دارو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.