سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درخواست سناتورهای آمریکایی برای ماموریت ویژه نیروهای آمریکایی در منطقه

دو عضو مجلس سنای آمریکا اعزام نیروهای ویژه آمریکایی به منطقه و ایجاد منطقه پرواز ممنوع در سوریه را برای دفاع از منافع آمریکا و هم پیمانان آن در منطقه خواستار شدند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری کویت، "جان مک کین" سناتور جمهوری خواه که رییس کمیته نیروهای نظامی در سنا نیز است و "دیان فین اشتاین" سناتور دموکرات ایالت کالیفرنیا که رییس کمیته اطلاعات سنا نیز است حمایت خود را از حضور عملی و ماموریت ویژه نیروهای آمریکایی در منطقه به خصوص در یمن اعلام کردند.

این دو سناتور آمریکایی حضور قویتر واشنگتن در منطقه  غرب آسیا را در جهت دفاع آشکار از منافع این کشور و هم پیمانان اصلی آن در منطقه توصیف کردند.

سناتور مک کین گفت: ضروری نیست که حضور نیروهای آمریکایی به طور مستقیم مانند حضور آنان در جنگ های سابق در عراق و افغانستان باشد بلکه اعزام نیروهای ویژه و بهبود روند جمع آوری اطلاعات و افزایش نظارت از طریق افزایش حضور نظامی در برخی مناطق نیز کافیست.

وی افزود مردم آمریکا امروز با مسئله جنگ ضد اسلام افراطی بیشتر مواجه هستند. منطقه نیز صحنه چالش های بزرگی است. اسراییل نیز از دستیابی ایران به فناوری هسته ای که امنیت آن (اسراییل) را به طور مستقیم تهدید می‌کند نگران است.

این سناتور آمریکایی بر ضرورت ایجاد منطقه حایل و منطقه پرواز ممنوع در سوریه تاکید کرد.

سناتور فین اشتاین نیز گفت: ما می دانیم که حوثی‌ها هیچ قصد و نیتی برای حمله به ما ندارند ولی شعارهای آنان مانند ( مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل ) نگران کننده است.

وی افزود به رغم این که می دانم مردم آمریکا دیگر تمایلی به آغاز جنگ جدیدی ندارند ولی با مک کین درباره نیاز به انجام ماموریت از سوی نیروهای ویژه آمریکایی در برخی از کشورهای منطقه فراتر از ماموریت مستشاری برای دفاع از هم پیمانان واشنگتن موافقم.


انتهای پیام./.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.