سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهیدیان: شطرنج یک رشته ورزشی فکری برای خانواده هاست

نایب رییس بانوان فدراسیون شطرنج گفت: شطرنج از جمله رشته های ورزشی است که سن و سال نمی شناسد ضمن اینکه بانوان در این رشته ورزشی می توانند با حفظ شئونات تا رده های بالای قهرمانی جهان پیش بروند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، مریم شهیدیان افزود: شطرنج یکی از رشته های ورزشی است که اکثر قریب به اتفاق افتخاراتش در بخش بانوان بعد از پیروزی انقلاب و در سالهای اخیر کسب شده است. ما سه استاد بزرگ و چند استاد بین المللی  فیده در بخش بانوان داریم که امیدواریم در آینده بتوانیم به این سرمایه های ارزشمند خودمان غنای بیشتری در همه بخش های کمی و کیفی بدهیم.

وی به توانمندی بانوان و دختران ایرانی در ورزش شطرنج اشاره کرد و افزود: دختران ایرانی دارای توانمندی بالایی هستند و در همین رشته شطرنج بارها شایستگی خود را در جهان و المپیادهای جهانی به رخ جهانیان کشیده اند و من یقین دارم که در آینده خبرهای بسیار خوبی از شطرنج ایران بخصوص در بخش بانوان خواهید شنید.

شهیدیان به موفقیت دختران شطرنجباز کشورمان در سال 2014 اشاره کرد و افزود: در رقابت های قهرمانی جهان سارا خادم الشریعه در رده های سنی جوانان نایب قهرمان جهان شد و او می تواند یکی از نوابغ شطرنج محسوب شود ضمن اینکه نظیر وی نفرات خوبی داریم که با توجه به سرمایه گذاری و توجه فدراسیون بر روی رده های سنی پایه کم کم شاهد رشد و نمو آنها در عرصه های مهم بین المللی خواهیم بود.

شهیدیان به توجه خانواده ها به شطرنح اشاره کرد و افزود: شطرنج یک ورزش خانوادگی است و روی همین اصل می بینیم که خانواده ها با آغوش باز از این رشته ورزشی استقبال می کنند و فرزندان خود مخصوصا دختر خانم ها را با شور و اشتیاق به سمت شطرنج سوق می دهند.
نایب رییس بانوان فدراسیون شطرنج اضافه کرد: شطرنج تنها یک رشته ورزشی فکری نیست بلکه مهارتهای زندگی را نیز بهبود می بخشد و به طور عام یک سرگرمی و تفریح سالم برای جامعه محسوب می شود به نحوی که شطرنجبازان خیلی زیبا تر و خیلی بهتر با موانع و مشکلات زندگی اجتماعی و فردی برخورد می کنند و از پس آن بر می آیند.

وی با تاکید بر اهمیت مدال آوری شطرنجبازان ایران گفت: از وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک خواسته ایم که ارزش مدال شطرنجبازان در المپیاد های جهانی را با المپیک ها برابر بدانند، زمانیکه 180 کشور در المپیاد جهانی حضور پیدا می کنند و شطرنجبازان ما مدال ارزشمند تیمی و انفرادی این مسابقات مهم را دریافت می کنند ارزش این مدالها کم از مدال المپیک نیست.
 
وی سال 2014 را سالی خوب برای شطرنج دانست و گفت: علیرغم فراز و نشیبی که به لحاظ انتخابات فدراسیون شاهد آن بودیم اما بلحاظ ساختار اصولی و منسجم شاهد موفقیت نوجوانان و جوانان در مسابقات قهرمانی جهان و المپیاد جهانی بودیم و برای اولین بار موفق شدیم در تیمی مقام سومی المپیاد جهانی نوجوانان را کسب کنیم که بسیار ارزشمند بود و در این موفقیت نیز بانوان شطرنجباز سهیم بودند هر چند که ما همه شطرنجبازان را به یک چشم نگاه می کنیم و اینکه همه آنها فرزندان ایران عزیز هستند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.