سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در نشست خبری مشترک؛

اوباما:قدردان تلاش‌های هند در روند دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران هستیم/مودی: برای تقویت همکاری‌های مشترک در زمینه دفاع دریایی با آمریکا تلاش می‌کنیم

"باراک اوباما" در نشست خبری مشترک با نخست‌وزیر هند در دهلی نو اعلام کرد؛ ما بر اهمیت حفظ روابط نزدیک با هند تاکید داریم.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، باراک اوباما و نخست‌وزیر هند در این نشست خبری بر تقویت روابط آمریکا و هند به ویژه در زمینه‌های اقتصادی تاکید کردند. 

اوباما پیش از این نشست خبری با حضور در یکی از پارک‌های دهلی نو، درختی را در این پارک کاشت.

اوباما گفت: ما بر اهمیت حفظ روابط نزدیک با هند تاکید داریم. 

رئیس‌جمهوری آمریکا افزود: همکاری ما در زمینه چالش‌ها در جهان افزایش یافته است. آمریکا و هند بیانیه دوستی جدید صادر می‌کنند.

اوباما اعلام کرد؛ ما روسیه را به علت موضعش در اوکراین منزوی کردیم، اما به دخالت نظامی نیازی نیست. ما فشارها بر روسیه را تشدید خواهیم کرد و من گزینه های دیگری را در این باره بررسی خواهم کرد.

وی گفت: احتمال استقرار نیروهای آمریکایی در مناطقی از جهان که تروریست‌ها آنها را تهدید می‌کنند وجود دارد. 

اوباما افزود: اولویت ما در یمن حفظ سلامت آمریکایی‌ها در این کشور است. ما با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس برای احترام به روند قانونی به منظور حل بحران یمن همکاری می‌کنیم.

رئیس‌جمهوری آمریکا مدعی شد؛ من می‌خواهم از نخست وزیر هند به علت پایبندی مستمرش به جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای و همکاری از رسیدن به راه حل سیاسی با این کشور تقدیر کنم.

نخست وزیر هند نیز سفر اوباما را به هند تاکید بر پایبندی شخصی او به روابط دو کشور دانست. 

وی گفت: شراکت دو کشور در سال تحولات و چالش‌های بزرگ جهانی ضروری و اهمیت است.

مودی افزود؛ توافقنامه هسته‌ای بین دو کشور باعث اعتماد جدید بین دهلی نو و واشنگتن شد.  

وی تاکید کرد؛ ما در چند ماه گذشته شاهد اعتماد بیشتر به روابط دو کشور بودم. شراکت با آمریکا جهانی و برجسته است. ما در زمینه انرژی‌های نو با یکدیگر همکاری می‌کنیم. همکاری دو کشور در زمینه‌های دفاعی به تقویت صنایع دفاعی هند کمک می‌کند. ما امروز تصمیم گرفتیم همکاری‌های دفاعی خود را تقویت کنیم و طرح‌های مشترک دفاعی را در دستور کار قرار دهیم. تفاوتی بین گروه‌های تروریستی وجود ندارد و همه کشورها باید برای نابودی گروه‌های تروریستی تلاش کنند و نباید هیچ پناهگاهی برای تروریست‌ها وجود داشته باشد. 

ناریندرا مودی نخست وزیر هند گفت: ما با آمریکا برای تقویت همکاری‌های مشترک در زمینه دفاع دریایی تلاش می‌کنیم. رشد اقتصادی هند افزایش خواهد یافت و فضای کسب و کار بهتر خواهد شد. ما در زمینه توافقنامه‌های امنیت اجتماعی با یکدیگر همکاری خواهیم کرد و این مسئله برای بسیاری از هندی‌ها در آمریکا اهمیت دارد.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.