سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز؛پس از 18 سال انتظار؛

سازه ای که از دور بر شکوه و عظمتش می بالد

عملیات عمرانی ورزشگاه میانرود شیراز از سال 1375 آغاز شده اما پس از گذشت 18 سال مردم، همچنان منتظر بهره برداری از آن هستند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ از دور شکوه و عظمت قابل توجهی دارد اما نزدیکتر که می شوی سازه ای نیمه کاره را مقابل خود می بینی که قرار استزمانی ورزشگاه شود.

عملیات عمرانی این طرح از سال 1375 زیر نظر شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور آغاز شد اما پس از گذشت 18 سال همچنان نیمه کاره مانده است و می توان گفت مشکل همیشگی طرحهای ورزشی در استان فارس مانند این ورزشگاه اعتبار است.

کمانه مدیر کل ورزش و جوانان فارس در خصوص به طول انجامیدن طرح می گوید: اعتبارات، فصل به فصل و قطره چکانی بود و هر سال با این محدودیت مواجه بود.

وی دلیل دیگر تاخیر در ساخت ورزشگاه را اینگونه بیان می کند: ورزشگاه ابتدا 25 هزار نفره بود بعد تبدیل به 50 هزار نفره شد و امیدواریم با این شرایط تقلیل اعتبارات در یکی دو سال اخیر بتوانیم آن را به بهره برداری برسانیم.

کلانتری سرمربی تیم فجر سپاسی شیراز می گوید: اگر آن زمان من مسوول بودم اجازه نمی دادم ورزشگاه میانرود با گنجایش 50 هزار نفر در فاز دوم ساخته شود چون شیراز به یک ورزشگاه 20 هزار نفره یا 15 هزار نفره احتیاج داشت.

در کنار مجموعه چمن ورزشگاه، سالن دومیدانی و دوچرخه سواری هم تعبیه شده که به دلیل گذشت زمان سازه های آن فرسوده و نیاز به بازسازی مجدد است.

اما رفت و آمد مسوولان یکی، پس از دیگری و قولهایی که برای اتمام این ورزشگاه به سرانجام نرسید:

در 17 آبان 1390 عباسی وزیر سابق ورزش و جوانان کشور در سفر خود به شیراز در گفتگو با خبرنگار ما می گوید: ساخت ورزشگاه شتاب بسیار خوبی دارد و ما همه تلاشها و اعتبارهایمان را برای این کار گذاشته ایم.

در 31 اردیبهشت ماه 1391 عبدی معاون فنی مهندسی شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور نیز بیان می کند: قرار است تامین اعتبار طرح در همین سال 91 انجام شود و ما هم تعهد داریم که تا بهمن ماه سال 91 طرح را تحویل مردم فارس و شهر شیراز دهیم.

همچنین در 11 تیرماه 1392 صادق عابدینی استاندار سابق فارس می گوید: ورزشگاه میانرود را تا نیمه اول سال آینده آماده و تکمیل می کنیم.

کمانه مدیر کل ورزش و جوانان فارس نیز در 14 دی 1393 با بیان اینکه ورزشگاه پیشرفت فیزیکی 80 درصدی دارد افزود: ضلع شرقی به طور کامل تکمیل و ساخته شده است.

وی با اشاره به اینکه چمن در وضعیت زیرسازی قرار گرفته و آماده کاشت است ادامه داد: ورزشگاه تنها به 20 میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز دارد که 6 میلیارد تومان آن فراهم شده و امیدواریم سال آینده افتتاح شود.

مدیر کل ورزش و جوانان فارس در پاسخ به این سوال که در صورت واگذاری طرحهای ملی به خود استانها آیا افتتاح آنها به موقع و حتی زودتر از موعد انجام نمی شد؟ بیان کرد: تنها در راستای تبصره 3 قانون بودجه چنین چیزی امکانپذیر است که باید آگهی مزایده گذاشته شود و با اولویت، آن را واگذار کنیم.

انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.