سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آذروش در مراسم بازدید همیاران محیط زیست از مرکز معاینه فنی نیایش عنوان کرد:

مصرف ماهانه 420 میلیون لیتر بنزین در شهر تهران/ پرداخت سالانه 8 میلیارد دلار خسارت بابت آلودگی هوا

مدیر عامل ستاد معاینه فنی خودرو از مصرف ماهانه 420 میلیون لیتر بنزین در پایتخت خبر داد و گفت: سالانه 8 میلیارد دلار خسارت بابت آلودگی هوا پرداخت می شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ولی آذروش مدیر عامل ستاد معاینه فنی خودرو در حاشیه مراسم بازدید همیاران محیط زیست از مرکز معاینه فنی نیایش که صبح امروز (یکشنبه) برگزار شد اظهار کرد: اگر معاینه فنی را به صورت مستمر انجام دهیم می‌توانیم 13 درصد در کاهش مصرف سوخت تاثیرگذار باشیم.

وی با اشاره به مرکز معاینه فنی نیایش گفت: این مرکز، یکی از مراکز تمام مکانیزه است که  برای معاینه فنی خودروها از اهمیت فراوانی برخوردار است و بر حسب بررسی های کارشناسی شده مراکز معاینه فنی خودرو می تواند 13 درصد در کاهش سوخت و همچنین 23 درصد کاهش آلودگی هوا موثر و کاهش هزینه ها را به دنبال داشته باشد.

مدیر عامل ستاد معاینه فنی خودرو با اشاره به آمار شرکت پالایش و فرآورده‌های نفتی گفت: روزانه 2 میلیون و 700 هزار  خودرو و 3 میلیون موتور سیکلت در شهر تهران در حال تردد هستند که حدود 80 درصد آلایندگی هوای تهران ناشی از تردد این خودروها است.

آذروش با تاکید بر اینکه روزانه 14 میلیون لیتر بنزین در شهر تهران مصرف می‌شود اضافه کرد: همچنین به صورت هفتگی 98 میلیون لیتر به صورت ماهانه 420 میلیون لیتر بنزین در شهر تهران مصرف می‌شود که اگر آن را در قیمت بنزین ضرب کنیم ماهانه 420 میلیارد تومان فقط برای مصرف بنزین در شهر تهران هزینه می‌شود.

وی با بیان اینکه ما در شهر تهران می‌توانیم 13 درصد کاهش مصرف و صرفه‌جویی 56 میلیارد تومان را به دنبال داشته باشیم، افزود: اگر این مبلغ را در تعداد خودروها تقسیم کنیم، می‌بینیم که هر خودرو 70 تا 80 هزار تومان صرفه‌جویی می‌کنند.

آذروش  بر اساس آمار بانک جهانی تصریح کرد: سالانه بیش از 8 میلیارد دلار (26 میلیارد تومان) خسارت بابت آلودگی هوا پرداخت می‌کنیم که با محاسبه جمعیت کشور، می‌بینیم که هر خانوار 340 هزار تومان در هر سال برای آلودگی هوا هزینه می‌پردازد.

مدیر ستاد معاینه فنی خودروی شهر تهران طبق آمار وزارت بهداشت درخصوص مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا اشاره کرد و افزود: سال گذشته 3700 نفر به دلیل آلاینده‌های سطح شهر فوت مشکوک به آلودگی هوا داشتندکه این آمار بسیار ناراحت کننده است.

وی در پایان افزود: اگر خودرویی معاینه فنی نداشته باشد، ناایمن است و احتمال بروز خطر برای سرنشینان و راننده وجود دارد و قطعا نمی‌توانند در عبور و مرور مناسب نقشی مهم و موثری داشته باشد.

انتهای پیام /

برچسب ها: آلودگی ، معاینه ، خودرو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.