سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راهنمای مناطق عملیاتی جنوب /5

شهری که در طول 18 ماه آتش سنگین دشمن ویران شد/ آزادسازی در عملیات "فتح‌المبین"

این شهر به دلیل بمباران و آتش دشمن در طول 18 ماه خسارات فراوانی را متحمل شد و بیشتر منازل و اماکن این شهر تخریب شد.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ تاریخ جنگ تحمیلی سرشار رشادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان اسلام در جبهه‌های حق علیه باطل بود.
 
مناطق عملیاتی جبهه جنوب نقش بسیار مهمی در سرنوشت کلی جنگ داشتند و این منطقه عملیاتی نشان دهنده شجاعت‌ها و رشادت‌های افراد مناطق عملیاتی جنوب و ملت ایران است.
 
لذا باشگاه خبرنگاران در نظر دارد تا با معرفی مناطق عملیاتی جبهه جنوب در جهت انعکاس هرچه بیشتر رشادت‌های رزمندگان اسلام نقش‌آفرینی کند.
 
*** شوش
 
"شوش" یکی از شهرهای شمالی استان "خوزستان" است که بین "دزفول" و "اهواز" واقع شده است.


 


*** پس از حمله صدام شهر خالی از سکنه شد

 
با حمله "رژیم بعث" به میهن اسلامی در تاریخ 13 شهریور 59 و پیشروی آن‌ها تا قلب "کرخه"، شهر "شوش" خالی از سکنه شد و پیوسته مورد حملات هوایی و توپخانه‌ای قرار داشت.
 
*** شهری که خسارات فراوانی را متحمل شد
 
"شوش" به دلیل بمباران و آتش دشمن در طول 6 ماه خسارات فراوانی را متحمل شد و بیشتر منازل و اماکن این شهر و از جمله بخشی از مقبره دانیال نبی (ع) تخریب شد.
 




*** خارج شدن از دید دشمن با عملیات "فتح‌المبین"

 
با انجام عملیات "فتح‌المبین" این شهر از دید و تیررس مستقیم متجاوزان خارج گردید. بقعه "دانیال نبی (ع)" در مرکز شهر قرار دارد و به آن جلوه‌ای مذهبی داد، بوده و از "امام علی (ع)" روایت شده است که هر کس برادرم "دانیال" را زیارت کند، گویی مرا زیارت کرده است. در دوران دفاع مقدس مزار "حضرت دانیال (ع)" محل برگزاری دعاها و زیارتگاه رزمندگان اسلام بوده است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.