سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لاریجانی در دیدار با رئیس مجلس سابق فیلیپین:

مجمع پارلمان آسیایی از ظرفیت‌‌ فراوانی برای ایجاد همگرایی میان پارلمان‌های آسیایی برخوردار است

رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با رئیس مجلس سابق فیلیپین مجمع پارلمان آسیایی را نهاد مهم پارلمانی در آسیا خواند و تاکید کرد: باید در همفکری و کار مشترک مجالس از ظرفیت های مجمع پارلمان آسیایی بهره گرفت.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران، خوزه دوونیشیا رئیس سابق مجلس فیلیپین که در راس یک هیات اقتصادی چند ملیتی به تهران سفر کرده است، با  علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.
 
لاریجانی در ابتدای این دیدار با قدردانی از تلاش‌های رئیس سابق مجلس فیلیپین برای گسترش روابط تهران و مانیل، گفت: سطح کنونی مناسبات اقتصادی دو کشور متناسب با ظرفیت‌ها و فرصت‌های ایران و فیلیپین برای همکاری نیست و باید از همه امکانات برای تقویت و تحکیم روابط دوستانه فی‌مابین بهره گرفت.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه مجمع پارلمان آسیایی (APA) را نهاد مهم پارلمانی در آسیا خواند و افزود : مجمع پارلمان آسیایی از ظرفیت‌‌های فراوانی برای ایجاد همگرایی و همکاری میان پارلمان‌های آسیایی برخوردار است که باید در همفکری و کار مشترک مجالس آسیایی آن‌ها را به کار گرفت.
 
 خوزه دوونیشیا رئیس سابق مجلس فیلیپین نیز در این دیدار با اشاره به هیات بلند پایه چند ملیتی اقتصادی همراه که برای توسعه همکاریهای اقتصادی و سرمایه‌گذاری به تهران سفر کرده است ،گفت: توسعه همکاری‌های اقتصادی با ایران به عنوان کشوری مهم و موثر در آسیا و منطقه برای کشورهای مختلف آسیایی از اهمیت فراوانی برخوردار است.
 
وی در ادامه با اشاره به پیشینه تاسیس مجمع پارلمانی آسیایی (APA)، افزود: انتقال مقر مجمع پارلمان آسیایی به تهران فصل جدیدی در فعالیت‌های این نهاد پارلمانی منطقه‌ای گشود.
 
وی تصریح کرد: مجمع پارلمانی آسیایی می‌تواند در تقویت همگرایی میان کشورهای آسیایی نقش بسیار مهمی ایفا کرده و با توجه به جایگاه نقش مهم ایران و آسیا انتظار می‌رود پارلمان ایران نقش محوری در این زمینه ایفا نماید.
 
انتهای پیام/ 

برچسب ها: لاریجانی ، ایران ، فیلیپین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.