سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نیویورک تایمز گزارش داد؛

پادشاه جدید عربستان در سیاست‌های نفتی این کشور تغییری ایجاد نمی‌کند

نیویورک تایمز نوشت: بعید است که پادشاه جدید عربستان در سیاست‌های نفتی این کشور تغییری ایجاد کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ روزنامه نیویورک تایمز نوشت: بعید به نظر می‌رسد که پادشاه جدید عربستان تغییری در سیاست‌های نفتی این کشور ایجاد کند. 

این روزنامه آمریکایی در پایگاه اینترنتی خود و در تحلیلی به قلم استنلی رید و کلیفورد کراوس افزود: پادشاه جدید عربستان روز جمعه با سرعت به بازارهای جهانی انرژی اطمینان داد که این کشور راهبرد قبلی خود را در زمینه صادرات نفت ادامه خواهد داد و از میزان تولید خود نخواهد کاست. 

البته باید دید آیا کاهش شدید قیمت نفت و همچنین فشارهای ناشی از کمبود بودجه بر این روند تاثیری خواهد داشت یا نه.

ملک سلمان، پادشاه جدید کشور بزرگ تولید کننده نفت در غرب آسیا به عنوان چهره ای قدرتمند در بازار جهانی نفت ظاهر شده است. عربستان سعودی رهبر بلامنازع سازمان کشورهای صادرکننده نفت - متشکل از 12 کشور نفت خیز جهان - به روند اخیر کاهش قیمت نفت کمک زیادی کرده است. 

اعلام خبر مرگ ملک عبدالله در روز جمعه این تردید را ایجاد کرد که شاید عربستان سیاست های خود را تغییر دهد و در نتیجه قیمت ها اندکی افزایش یافت. اما پس از مدتی و پس از آن که پادشاه جدید در یک سخنرانی تلویزیونی اعلام کرد به سیاست های صحیح گذشته ادامه خواهد داد، قیمت ها بار دیگر کاهش یافت. 

بسیاری از تحلیلگران معتقدند خاندان سلطنتی عربستان در آینده نزدیک در برابر هر تغییر سیاستی مقاومت خواهند کرد به ویژه از آنجائیکه این کشور با چالش های چندگانه ای در زمینه سیاست خارجی مانند بحران یمن مواجه است.




انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.