سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مطرح کرد

مهلت 5 ساله کیفی سازی، فرصتی ارزشمند برای پالایشگاه‌ها

واحدهای پالایشگاهی تا پیش از این مصوبه در خصوص اجرای برنامه کیفی سازی، تحت فشار بودند که اجرای آن می‌توانست منجر به افزایش هزینه این شرکت‌ها و افت قیمت سهام آنها شود، اما با فرصت 5 ساله که به شرکت‌های پالایشی داده شده، این شرکت‌ها زمان کافی برای کیفی‌سازی خواهند داشت و می‌توانند خود را از نظر منایع مالی نیز تجهیز کنند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، جعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی درخصوص مهلت 5 ساله برنامه کیفی سازی پالایشگاه ها عنوان داشت: واحدهای پالایشگاهی به عنوان یکی از واحدهای فعال در بورس تا پیش از این مصوبه در خصوص اجرای برنامه کیفی سازی، تحت فشار بودند که اجرای آن می توانست منجر به افزایش هزینه این شرکت ها و افت قیمت سهام آنها شود.
 
وی در این خصوص افزود: فرصتی که این مصوبه در اختیار شرکت های پالایشی گذاشته بسیار مغتنم است چون می تواند برای این شرکت ها فضای تنفسی ایجاد کند تا از نظر تأمین منابع مالی زمان بیشتری کسب کنند.
 
قادری در ادامه بیان داشت: وزارت نفت با این فرصت، کار ارزشمندی انجام داد و به این صنعت کمک شایانی کرد تا بتوانند در مدت زمانی 5 ساله به هدف کیفی سازی خود دست یابند.
 
نماینده مردم شیراز در ادامه افزود: تصمیم های ضرب الاجلی نه تنها در بهبود کیفیت این صنایع تأثیری ندارد بلکه ممکن است آنها را با مشکلات عدیده ای رو به رو کند.
 
وی گفت: این تصمیم وزارت نفت در خصوص خرید فرآورده های نفتی بر مبنای قیمت گذاری سال جاری بسیار تصمیم به جایی بوده است و بدین ترتیب برای شرکت های پالایشی فرصتی ایجاد شد تا در مدت زمانی منطقی و معقول، کیفیت فرآورده های خود را در سطح استانداردهای جهانی یورو 4 و یورو 5 برسانند و از طریق ذخایری که دارند و تسهیلاتی که اخذ می کنند ارتقاء کیفی پیدا کنند.

انتهای پیام/
برچسب ها: تصمیم ، پالیشگاه ، بورس ، کیفی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.