سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صبح امروز آغاز شد؛

همایش «ایست، آب نیست» در رشت

همایش استانی «ایست، آب نیست» با حضور مسئولان در رشت آغاز شد.

به گزارش گروه استا‌ن‌های باشگاه خبرنگاران، مدیر کل آموزش و پرورش گیلان صبح امروز در جریان برگزاری همایش «ایست، آب نیست» این شهر با اشاره به اهمیت آب اظهار کرد: در آینده آب یکی از ابزارهای مهم گفت‌وگوهای سیاسی و جایگزین نفت می‌شود.

مهدی حاجتی با بیان اینکه اهمیت آب در پرسش مهر 15 رئیس جمهور عنوان شده است، افزود: مسئله کمبود آب در قالب پرسش مهر 15 در آغاز سال تحصیلی 93- 94 توسط رئیس جمهوری ارائه شده و جدی‌ترین مسئله زیست‌محیطی است.

وی کمبود آب را از معضلات جدی جهان امروز نامید و تصریح کرد: مسئله آب یک موضوع درون سازمانی نیست بلکه فراملی بوده به طوری که از سه درصد آب کره زمین، سه چهارم آن در دسترس ما نیست و تنها سه درصد قابل استفاده است.

مدیر کل آموزش و پرورش گیلان ضرورت فرهنگ‌سازی مصرف بهینه آب از دوران کودکی را مورد تاکید قرار داد و گفت: این فرهنگ‌سازی باید از آموزش و پرورش به عنوان بزرگ‌ترین نهاد فرهنگی کشور آغاز شود.

وی آموزش فرهنگیان و نهادینه شدن فرهنگ مصرف آب در خانواده‌ها را مهم دانست و یادآور شد: ایران به لحاظ آب فقیر است و فرهنگ صرفه‌جویی آب باید در مدارس نهادینه شود و با حفظ و صیانت از آب موجود می‌توانیم در سال‌های آینده بحران کمبود آب را پشت سر بگذاریم و این امر مشارکت همگانی را می‌طلبد.

حاجتی پرسش مهر 15 رئیس جمهور را در 11 رشته کاریکاتور، سرود همگانی، طراحی پوستر، نقاشی، وبلاگ نویسی، شعر، داستان کوتاه و ... عنوان کرد.

انتهای پیام/زا

برچسب ها: همایش ، رشت ، آب ، فرهنگ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.