سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

25 درصد ورزشکاران دچار کشیدگی عضلات می‌شوند

نتایج یک تحقیق نشان داد که بیش از 25 درصد ورزشکاران در رشته‌های مختلف ورزشی، دچار کشیدگی عضلات بدن به ویژه در ناحیه گردن، دست‌ها و پاها می‌شوند.

محمدرضا درستکار متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: علائم کشیدگی عضلات به طور عمده شامل درد به دنبال آسیب و ضربه، حساسیت محل کشیدگی عضله، اسپاسم عضلات صدمه دیده و حتی سردرد، گیجی و احساس سوزن سوزن شدن یا سوزش در محل آسیب‌دیده است.

وی با اشاره به اینکه کشیدگی عضلات و پارگی تاندون‌ها به طور عمده در اثر برخوردهای ورزشی روی می‌دهد، تأکید کرد: بسیاری از ورزشکاران به دلیل نوع ورزش خود، دچار آسیب‌های عضلانی، مفصلی و استخوانی می‌شوند که متأسفانه برخی از این آسیب‌ها موجب ناتوانی دائم فرد ورزشکار می‌شود.

درستکار اظهار داشت: نتایج یک تحقیق نشان داد که بیش از 25 درصد ورزشکاران در رشته‌های مختلف ورزشی، دچار کشیدگی عضلات بدن به ویژه در ناحیه گردن، دست‌ها و پاها می‌شوند.

وی گفت: بروز آسیب‌های ورزشی در بین ورزش‌های انفرادی و گروهی بسیار نمایان است که یکی از دلایل اصلی بالا بودن آمار این آسیب‌ها، عدم آگاهی ورزشکاران از شرایط انجام آمادگی‌های جسمانی و همچنین غیر اصولی بودن حرکات ورزشی به ویژه در ورزش‌های انفرادی است.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.